Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:10:05 GMT

کتاب مجموعه « شعر محمود» در یزد منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۸۷۹۱

کتاب مجموعه « شعر محمود» در یزد منتشر شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی حوزه هنری یزد،در این کتاب گزیده اشعار آیینی و انقلابی این شاعر در ۲۰۴ صفحه و قطع رقعی منتشر شد که شامل غزل، مثنوی، قطعه، رباعی و دوبیتی است.

بعضی از اشعار این کتاب به صورت نوحه در محافل حسینی خوانده شد و ملک ثابت سال ۱۳۹۵ در چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس به عنوان شاعر آیینی تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «روزگار محمود» مجموعه خاطره ملک‌ثابت به سبک‌ زندگی یزدی‌ها و تاریخ معاصر مردم یزد می‌پردازد ،«با کاروان نینوا» و سفرنامه عتبات عالیات از دیگر آثار این شاعر و نویسنده یزدی است.

همچنین کتاب «آسیب شناسی مرثیه‌خوانی» اثر غلامحسین رفیعا و مجموعه شعر عاشورایی «باغ ارغوان»(عاشورا در شعر امروز یزد) به همت و کوشش ملک ثابت چاپ و منتشر شد.

ملک‌ثابت متخلص به «ثابت» متولد سال ۱۳۲۱ یزد و دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. 

وی حوزه هنری استان یزد را سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی کرد و در مدت خدمت خود منشأ خدمات فراوان در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ادبی بود و این شاعر مردمی و انقلابی همچنان نیز در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ادبی فعال و پرتلاش است. 

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «شعر محمود» را از نمایندگی‌های انتشارات سوره مهر و حوزه هنری استان یزد تهیه کنند.

*** ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران بهاباد در اولویت است

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به جمعیت قابل توجه کارگری در بهاباد گفت: واگذاری زمین برای ساخت ساختمان نمایندگی این اداره و  اختصاص زمین برای ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران شهرستان از جمله اقدام های در حال پیگیری این نهاد است .

محمدرضا فلاحتی روزیکشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری بهاباد اظهارکرد: این شهرستان شرکت های متعدد معدنی و صنعتی دارد که در راستای مسئولیت اجتماعی خود می توانند اقدام شایسته ای برای مردم و جامعه هدف انجام دهد تا چهره محرومیت زدایی از این منطقه رفع شود .

به گفته وی سیاست‌گذاری مسئولان ارشد یزد و این اداره کل توجه ویژه به شهرستان های کمتر برخوردار از جمله بهاباد است تا عدالت اجتماعی برای مردم استان رعایت شود.

سرپرست اداره کل تعاون یزد اعلام آمادگی کرد تا در زمینه توسعه مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات نگاه ویژه ای به شهرستان بهاباد بشود.

همچنین سرپرست فرمانداری بهاباد اظهار امیدواری کرد که با پرداخت وام  اشتغال از سوی اداره تعاون شاهد رونق اشتغال در این شهرستان باشیم .

علیرضا تیموری خواستار تسریع در احداث ساختمان اداره تعاون و مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران شد تا آنها اوقات فراغت خود را در این مجموعه سپری کنند .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

*** جشن تکلیف ۶۰ دانش آموز دختر بهاباد برگزار شد

جشن تکلیف ۶۰ دانش آموز دختر بهاباد همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) و میلاد رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در مهدیه این شهرستان برگزار شد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش بهاباد، مراسم تکلیف سرآغازی برای مرحله جدید زندگی است و جشن عبادت و بندگی تکلیف نشان‌دهنده آمادگی انسان برای به جا آوردن فرامین الهی است.

محمود رزاقی اظهارکرد: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف باید با کمک گرفتن از قلب، اعضا، جوارح، باورها و اعتقادات، مواظب اخلاق و رفتار خود باشند.

وی جشن تکلیف دانش آموزی را یکی از برکت های زیبای جامعه اسلامی دانست و گفت: برگزاری مراسم یادشده در راستای ترویج فرهنگ دینی قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در جامعه است  تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

در این مراسم مواردی در مورد چگونه نماز خواندن، رعایت حجاب، اصول دین و برخی از احکام تازه افراد مکلف در قالب قصه و شعر به دانش‌آموزان ارایه شد و مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد .

 سنّ بلوغ و آغاز دوره تکلیف در دختر و پسر بر اساس شرایط طبیعی، جسمی و روحی این ۲ متفاوت است.

بلوغ پسران با کامل شدن ۱۵ سال قمری آغاز می شود که باید همانند یک انسان بزرگ و کامل، به اعمال عبادی خود بپردازد.

 دختران دارای بلوغ جسمی و جنسی هستند البته سنّ دقیق و زمان آن با اختلاف آب و هوا، نژاد، تغذیه، حالت روحی و روانی افراد، فرق می کند، البته برای روزه نیز قدرت، از شرایط عمومی تکلیف است و  سنّ تکلیف در دختران، کامل شدن ۹ سال قمری است. 

  

برچسب‌ها مدارس شاعر یزد اشتغال زایی حوزه هنری کتاب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بلوغ دختران پسران بهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شاعر یزد مدارس شاعر یزد اشتغال زایی حوزه هنری کتاب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بلوغ دختران پسران بهاباد حوزه هنری ملک ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد