Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: یک پرونده قتل عمد به همت شورای حل اختلاف ویژه زندانیان پس از گذشت دو سال منجر به صلح و سازش شد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا حداد از سازش یک پرونده قتل عمد به همت شورای حل اختلاف ویژه زندانیان پس از گذشت دو سال خبر داد و گفت: با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندانیان یزد با تشکیل چندین جلسه با حضور اولیا دم، آنها موفق به اخذ رضایت اولیا دم مقتول شدند و موجبات رهایی محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد وجود شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان را فرصت بسیار خوبی برای پذیرش درخواست زندانیانی که دارای شاکی یا مدعی خصوصی هستند جهت اصلاح ذات البین دانست و تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها باید هر چه بیشتر از این ظرفیت قانونی در جهت سوق دادن اختلافات به سمت صلح و سازش بهره‌مند شوند.

وی یکی از بارزترین نماد‌های موفق در امر صلح و سازش را شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها ذکر کرد و بیان کرد: این شعب توانسته اند در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گام‌های بسیار خوبی بردارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای حل اختلاف صلح و سازش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای حل اختلاف صلح و سازش شورای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است

فرماندار شهرستان نایین گفت: یکی از مهم‌ترین و بهترین کارهای نیک و امنیت‌ساز، اشتغال زندانیان است که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نایین منجر می‌شود.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن قدردانی از مشارکت صاحبان صنایع در حوزه اشتغال زندانیان اظهار کرد: امروز در شهرستان نائین نرخ بیکاری به صورت رسمی اعلام شده از طرف اداره کار، ۶/۹ درصد است، اما در نگاه ما این نرخ بیکاری صفر است زیرا شرایط کار در شهرستان به خوبی فراهم است و برخی تنها علاقه به مشاغل اداری دارند و در سایر مشاغل فعالیت نمی‌کنند.

وی افزود: طی یک سال اخیر بسته‌های مختلفی را با صاحبان صنایع برای تأمین نیروی کار دنبال کردیم که همایش امروز با نگاه به ظرفیت‌های موجود در زندان‌ها و با رویکرد اشتغال است.

فرماندار شهرستان نائین خاطرنشان کرد: همایش یک روزه اشتغال با حضور مدیرکل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور، مدیرکل و معاون اشتغال سازمان زندان‌های استان اصفهان و کارآفرینان، صاحبان صنایع و خیران در زندان نائین با هدف ایجاد انجمن خیران و اشتغال زندانیان در تنها زندان شرق استان اصفهان با رویکرد کاهش تکرار جرم و کمک به خانواده آن‌ها برگزار شد.

کریمی با اشاره به ورود صاحبان صنایع در کارهای نیک، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای خیر امنیت‌ساز، اشتغال زندان است و این اشتغال به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نائین منجر می‌شود و در زندان نائین فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم است.

کد خبر 751454

دیگر خبرها

  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران