Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس هیأت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان گفت که پاسخ به تجاوزات عربستان و امارات، حق طبیعی و قانونی مردم یمن است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از حنینه گزارش داد، بهترین راه یمن برای مقابله با عربستان سعودی و امارات، هدف قرار دادن منافع اقتصادی این دو کشور است.
وی تأکید کرد که عملیات ارتش یمن علیه ابوظبی، «رژیم امارات را به درد آورد و تمامی جنایاتی که می‌بینیم، نشانگر میزان درد آل زاید [از حملات یمن] است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول لبنانی بر این باور است که ملت یمن، حق دارند، پاسخ حمله را با حمله بدهند و این تجاوز هیچ راهکاری ندارد، جز مالیدن پوزه ائتلاف سعودی به خاک و هدف قرار دادن این دو کشور.
حنینه همچنین گفت که دفاع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از خود و سرزمین خود، یک حق قانونی، شرعی، انسانی و اخلاقی است.
وی درباره سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز تأکید کرد: «پادشاه سعودی که به ملت یمن حمله می‌کند، خاک آن را مباح می‌داند، کودکان را می‌کشد و بی‌گناهان را بمباران می‌کند، چگونه خادم حرمین شریفین است؟».
رئیس هیأت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه عربستان سعودی، در کشورهای اسلامی تأثیرات مسمومی بر جای گذاشته است، خاطر نشان کرد، نظام حاکم در عربستان، امید ملتهای عربی و مسلمان را ناامید کرد.
حنینه در پایان گفت که جنگ عربستان علیه یمن، «ارائه استوارنامه به آمریکا و اسرائیل» برای صد سال آینده است؛ همان گونه که پیشینیان پادشاه سعودی، این کار را با افسران انگلیسی کردند.
پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، منابع رسانه‌ای، (دوشنبه، 17 ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.
ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.
در واکنش به این حملات تنبیهی، رسانه‌های یمنی شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه از حمله شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بندر الحدیده (غرب) و زندانی در استان صعده (شمال غرب) خبر دادند.
طبق گزارش رسانه‌های یمنی، در پی حمله روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف به زندانی در استان صعده، دست‌کم 140 نفر کشته و مجروح شده‌اند.
وزیر بهداشت یمن، امروز، اعلام کرد در حمله روز جمعه ائتلاف سعودی به زندان صعده، تاکنون 82 نفر کشته و 266 نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت