Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:41:14 GMT

دشت قزوین در تامین معیشت استان و کشور تاثیرگذار است 

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۸۹۷۹

دشت قزوین در تامین معیشت استان و کشور تاثیرگذار است 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: موقعیتی که امروز در آن قرار گرفته‌اید، فرصت و زمینه بسیار مهمی برای خدمت به مردم است و دعا می‌کنیم از این فرصت برای خدمت به مردم به نحو شایسته و مطلوب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت دشت قزوین و نقش جهاد کشاورزی در حفظ و احیای آن خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفر به قزوین به آقای بیطرف وزیر نیرو در آن دوران فرمودند، آقای بیطرف نسبت به دشت قزوین بیطرف نباشید و این فرموده رهبری نشان دهنده اهمیت دشت قزوین است.

امام جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: دشت قزوین در تأمین معیشت استان، کشور، افزایش صادرات کالای غیر نفتی و همچنین ارز آوری بسیار مفید و اثرگذار است و می‌بایست برای تقویت و رونق هر چه بیشتر آن با راهکاری نوین کشاورزی و آبیاری، تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص توصیه حضرت موسی (ع) به برادرش هارون تشریح کرد: حضرت موسی به برادرش هارون در خصوص اصلاح و مبارزه با مفاسد با جدیت توصیه کردند و امروز با توجه به روحیه‌ای که از شما سراغ داریم انتظار این است که بدون رودربایستی در مسیر اصلاح و مبارزه با مفاسد جدیت داشته باشید.

وی افزود: با حضور استاندار و شهردار جدید، فضا برای همگرایی و هم‌افزایی در این مسیر بسیار فراهم است و ان‌شاءالله شاهد اتفاقات خوب در مسیر تقویت فضای معنوی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد و تبعیض باشیم.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های خود در این مجموعه ارائه کرد.


کد خبر 5406985

منبع: مهر

کلیدواژه: دشت قزوین آیت الله عابدینی بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا سیل کرمان برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه امداد رسانی آمار کرونا عکس استانها اردبیل استان قزوین دشت قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی و به خصوص برگردان کردن خاک است.

محمد تقی یداللهی ۱۲ اردیبهشت در بازدید از مزرعه کشت مستقیم و حفاظتی علی عسکری در روستای ثمرجان بخش مرکزی نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، تأمین محصولات استراتژیک به خصوص گندم است.

وی در ادامه به نقش تشکل‌های قوی و حضور نمایندگان کشاورزان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه از سال ۱۳۸۶ بحث کشت حفاظتی در کشور مطرح شده، ولی متأسفانه هنوز تولید و استفاده از گاو آهن برگردان دار ادامه دارد.

رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اذعان کرد: با برگردان کردن خاک، موجودات مفید خاک و بقایای آلی در معرض تابش و حرارت از بین خواهند رفت تا جایی که ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی به خصوص برگردان کردن خاک است.

وی ایجاد لایه سخت کفه شخم در عمق ۲۵ سانتی‌متری خاک، عدم حفظ رطوبت خاک، مصرف بالای بذر، عدم سبز یکنواخت در سطح مزرعه، ایجاد بانک علف‌های هرز را، از سایر معایب روش شخم برگردان دار عنوان کرد.

یداللهی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی با توجه به بحران آب و قطعی‌های برق و افزایش قیمت نهاده‌ها و ادوات کشاورزی، ما را به سمت کشاورزی کم نهاده و اقتصادی که بازدهی مناسبی داشته باشد سوق داده است.

علی عسکری مالک مزرعه در این بازدید ترویجی با اشاره به اینکه در این نوع کشت با صرف کمترین وقت و انرژی، نتایج خوبی برای وی به ارمغان آمده، یادآور شد: کشاورزی بدون عملیات خاک‌ورزی و مستقیم چهار اصل را دنبال می‌کند که کاهش خاک ورزی و حذف شخم برگردان با روش‌های کشت مستقیم و کشت روی پشته‌های دیم، تردد کمتر و کنترل ترافیک و مشخص شدن ترددها، مدیریت بقایای گیاهی و رعایت تناوب زراعی و تنوع محصول با عمق‌های مختلف و ریشه‌های متفاوت جهت استفاده بهتر از عناصر غذایی از مهمترین این اصول می‌باشند.

در پایان این بازدید ترویجی، کشاورزان ضمن بازدید از مزرعه با نحوه کار دستگاه کاملاً آشنا شدند و به سؤالات آنها در این خصوص پاسخ داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید