Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:54:07 GMT

8+1 نکته مهم در نگهداری از خودرو که باید بدانید

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۸۹۸۶

8+1 نکته مهم در نگهداری از خودرو که باید بدانید

نگهداری از ماشین می‌تواند چالشی بسیار واقعی باشد. تعویض روغن هر هشت هزار کیلومتر و چرخاندن منظم لاستیک‌ها می‌تواند دشوار باشد اما پرداخت گاه‌به‌گاه هزینه برای نگهداری از خودرو می‌تواند از نیاز به تعمیرات اساسی خودرو در آینده تا حد زیادی پیشگیری کند. از سوی دیگر، نگهداری مناسب از خودرو باعث می‌شود که ماشینتان عمر طولانی‌تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لاستیک زاپاس خودرو را بررسی کنید

.باد کردن لاستیک زاپاس خودرو به اندازه باد کردن چهار لاستیک زیر ماشین اهمیت دارد. مطمئنا آخرین چیزی که می‌خواهید این است وقتی لاستیک زاپاس را از صندوق‌عقب بیرون می‌آورید متوجه می‌شوید باد ندارد. در این زمان است که مجبور می‌شوید با یدک‌کش تماس بگیرید که این مسئله می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین، مهم است علاوه بر تنظیم باد چهار لاستیک زیر ماشین، یک ماه یک بار برای تنظیم باد لاستیک زاپاس نیز اقدام کنید.

همچنین، اگر نیاز به خرید لاستیک جدید دارید لازم است بدانید یکی از لاستیک‌های باکیفیت موجود در بازار لاستیک  های هانکوک است که می‌توانید آن را از طریق نمایندگی فروش تایر هانکوک خریداری کنید. این لاستیک در مدل‌های متنوعی ازجمله چهار فصل، اپتیمو و بلک برد در دسترس است که قیمت هر یک از مدل‌ها متفاوت است. بنابراین، اگر می‌خواهید برای پراید خود یا هر ماشین دیگری که دارید لاستیک جدیدی تهیه کنید، لاستیک هانکوک می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

روغن را عوض کنید

مشکلات روغن خودرو می‌تواند پرهزینه‌ترین مشکلات را به همراه داشته باشد زیرا روغن بر عملکردهای متعدد خودرو تاثیر می‌گذارد. بنابراین، بهتر است روغن خودرو را اکنون با هزینه‌ای کمتر عوض کنید تا بعدا مجبور نشوید برای مشکلات موتور هزینه زیادی صرف کنید. بنابراین، هر هشت هزار کیلومتر، روغن خودرو را عوض کنید.

باتری را تمیز نگه دارید

ممکن است بر روی پایانه‌های باتری، خوردگی به شکل پودر سفید یا آبی ایجاد شود. اگر این خوردگی‌ها را تمیز نکنید ممکن است باتری ترک بخورد یا عملکرد مناسب نداشته باشد. ازآنجایی‌که قیمت باتری خودرو بالاست تمیز نگه داشتن آن می‌تواند نیاز به تعویض باتری خودرو را به تعویق بیندازد و درنتیجه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های خودرو شود. بنابراین، دو بار در سال، باتری خودروی خود را ازنظر خوردگی بررسی کنید.

لنت‌های ترمز را تعویض کنید

آیا وقتی ترمز می‌گیرید صدای جیغ می‌شنوید؟ اگر چنین است، ممکن است لنت ترمز ماشین نیاز به تعویض داشته باشد. در این صورت، می‌توانید از خرابی سیستم ترمز پیشگیری کنید. همچنین مهم است هر بار روغن‌موتور خودرو را عوض می‌کنید، روغن ترمز را نیز چک کنید تا اطمینان پیدا کنید که رنگ آن تیره نشده است. اگر رنگ روغن ترمز تیره شده است لازم است سیستم ترمز خودرو را هر چه زودتر عوض کنید.

فیلتر هوای خودرو را عوض کنید

فیلتر هوای خودرو باعث می‌شود که آلاینده‌ها از دریچه‌ها وارد نشوند. ازآنجایی‌که نقش فیلتر هوا اهمیت زیادی دارد، لازم است به‌خوبی از آن مراقبت کنید. از سوی دیگر، استفاده طولانی‌مدت از فیلتر هوا می‌تواند مشکلات بزرگی را برای سیستم تهویه خودرو ایجاد کند. بنابراین، هر 12 ماه یا هر 10 تا 15 هزار کیلومتر، فیلتر هوای خودرو را عوض کنید.

برف‌پاک‌کن‌های جدید بخرید

بسته به نوع و مدل خودروی شما، قیمت برف‌پاک‌کن می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه ممکن است برف‌پاک‌کن قیمت بالایی داشته باشد اما اگر برف‌پاک‌کن کارآمد نباشد نباید رانندگی کنید زیرا این مسئله باعث می‌شود نتوانید جاده را به‌خوبی ببینید. اگر شیشه خودرو را تمیز نکنید، کثیفی‌ها به‌مرورزمان بر روی شیشه جمع می‌شوند و حتی ممکن است منجر به شکسته شدن شیشه شوند. بنابراین، هر فصل، برف‌پاک‌کن‌های خودرو را بررسی کنید و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید.

همچنین، می‌توانید برای تمیز نگه داشتن ماشین از کارواش خانگی استفاده کنید. یکی از گزینه‌های مناسب برای کارواش خانگی، انتخاب از بین بهترین مدل های کارواش دینامی رونیکس است که قیمت هر مدل آن متفاوت است. اگر به دنبال خرید کارواش مناسب مثل کارواش واترجت هستید، مهم است کارواش‌های مختلف را بررسی کنید و درنهایت، متناسب با نیازهای خود، دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

لاستیک‌ها را جابه‌جا کنید

آیا می‌دانستید که تنها با جابه‌جا کردن لاستیک‌ها می‌توانید عمر آن‌ها را افزایش دهید؟ هر چهار لاستیک ماشین به‌صورت یکسان فرسوده نمی‌شوند. در برخی مواقع، تایرهای جلو و عقب بسته به نوع خودرو، سرعتی که حرکت می‌کنید و همچنین جاده‌ها با سرعت متفاوتی فرسوده می‌شوند. بنابراین، برای اینکه عمر لاستیک‌ها را افزایش دهید آن‌ها را هر پنج هزار کیلومتر با یکدیگر جابه‌جا کنید.

مایع خنک‌کننده خودرو را بررسی کنید

عدم تعویض مایع خنک‌کننده خودرو می‌تواند همه بخش‌های ماشین از بخاری و کولر گرفته تا رادیاتور و پمپ آب را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید خودرویی که دارید سالم بمانید بررسی مایع خنک‌کننده را فراموش نکنید. مایع خنک‌کننده خودرو را سالی دو بار بررسی کنید و بهتر است این کار را یک بار قبل از شروع هوای گرم و یک بار قبل از شروع هوای سرد انجام دهید.

شمع‌های خودرو را بررسی کنید

شمع‌های قطعه‌ای از خودرو است که ممکن است نام آن را زیاد شنیده باشید. اگر موتور ماشین دچار مشکل شود یکی از رایج‌ترین دلایل آن، شمع‌ها هستند و ازآنجایی‌که هزینه تعمیر موتور خودرو بسیار بالاست، صرف هزینه برای تعویض شمع‌ها می‌تواند از صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای تعمیرات اساسی موتور پیشگیری کند. بنابراین، هر 30 هزار کیلومتر، شمع‌های خودرو را بررسی کنید و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید.

درنهایت، حتی اگر پایبندی به نکات نگهداری از خودرو نسبت به تعمیرات اساسی ماشین، هزینه کمتری داشته باشد، این کار باز هم می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. بنابراین، در این زمینه لازم است مدیریت بودجه داشته باشید. برای نگهداری از خودرو و صرف هزینه برای هر یک از بخش‌های خودرو جدول زمانبندی‌شده‌ای داشته باشید تا از این طریق بتوانید برای صرف هزینه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه خرید لاستیک کارواش خانگی شمع خودرو دیجی کالا رپرتاژ آگهی مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه خودرو را بررسی کنید نگهداری از خودرو مایع خنک کننده هزار کیلومتر لاستیک زاپاس بررسی کنید خودرو را عوض عوض کنید برف پاک کن صرف هزینه لاستیک ها هزینه ها شمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید

این بیماری در پی تجمع مایع لنفی زیر ناخن که موجب می‌شود به رنگ زرد به نظر برسند، ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه اختلال در سیستم لنفاوی باشد. مبتلایان به این عارضه ممکن است به مرور زمان به بیماری‌های ریوی یا سیستم لنفاوی (مبارزه با عفونت) دچار شوند.

متاسفانه علت این عارضه معمولا ناشناخته است با این حال برخی از دلایل هم مطرح شده‌اند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

ژنتیک : اگر در خانواده شما کسی ناخن‌ زرد دارد، احتمال ابتلا به آن در شما هم بیشتر است.

انوع خاصی از سرطان: این عارضه در مواردی نادر با سرطان مغز استخوان (multiple myeloma)، سرطان ریه، سرطان پستان، سرطان کیسه صفرا، سرطان حنجره و لنفوم و برخی سرطان‌های دیگر همراه بوده است.

سندرم‌های نقص ایمنی: سندرم ناخن زرد در مواردی به دلیل کمبود ایمونوگلوبولین جی (IgG)، نوعی کمبود آنتی‌بادی که در آن بدن ایمونوگلوبین کافی تولید نمی‌کند و همچنین نقص ایمنی متغیر شایع (وضعیتی که با عفونت‌های مکرر مشخص می‌شود) ایجاد می‌شود.

بیماری‌های غده تیروئید:  سندرم ناخن زرد گاهی با بیماری هاشیموتو (تیروئید بزرگ‌شده و آسیب‌دیده)، کم‌کاری شدید تیروئید و تیروئید پرکار همراه است.

سندرم نفروتیک: سندرم ناخن زرد خیلی به‌ندرت ممکن است همراه با سندرم نفروتیک (زمانی که کلیه‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند) نیز ظاهر شود.

به نوشته ایندیپندنت،‌ اختلالات لنفاوی، آرتریت روماتوئید و کمبود ویتامین E هم می‌تواند زرد شدن ناخن‌ها را به دنبال داشته باشند.

نشانه‌های سندرم ناخن زرد

اگرچه زرد شدن ناخن‌ها از نشانه‌های اولیه این سندرم است، علائم دیگری هم هستند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

برخی از این علائم عبارتند از ناخن‌های زرد، ضخیم و منحنی، ناخن‌هایی که رشدشان متوقف شده است، ناخن‌هایی که از بستر زیرینشان جدا شده‌اند، عفونت در بافت نرم اطراف ناخن و از دست دادن کوتیکول (پوسته ناخن).

سندرم ناخن زرد معمولا به ‌عوارض ناشی از این بیماری بستگی دارد و متخصصان درمان‌ها را بر اساس آنچه برای بیمار مشکل ایجاد کرده است، ارایه می‌کند.

برخی از این روش‌های درمانی شامل مصرف آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های تنفسی،‌ ویتامین E برای ناخن، کورتون (کورتیکواستروئید)‌ برای التهاب و جراحی، زمانی که پوشش ریه‌ها و حفره قفسه سینه پر از مایع می‌شود، هستند.

به گزارش وری‌ول‌هلت، در مجموع می‌توان گفت که سندرم ناخن زرد چیزی فراتر از زرد شدن ناخن‌ها است و می‌تواند سیستم تنفسی و غدد لنفاوی را درگیر ‌کند و در مواردی عامل آن ژنتیک یا بیماری‌های مزمن است و در صورت ابتلا به سندرم ناخن زرد، می‌توان از طریق روش‌های درمانی متمرکز بر رفع نشانه‌های این عارضه، آن را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟