Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران قم  در «نشست علمی آموزشی آلودگی هوا، اثرات بهداشتی و چالش‌های اجرای قانون هوای پاک در استان قم»، گفت: برخلاف بسیاری از کلان‌شهر‌های کشور، هوای شهر قم به دلیل اقداماتی که صورت گرفته یا مقاومت‌هایی که در کارگروه‌های مختلف بوده است، وارد فاز‌های بسیار آلوده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران قم با بیان این‌که روز‌هایی که در کلان‌شهر‌ها بسیار آلوده است، هوایی به نسبت خوب در قم داریم،گفت: در شهر قم منابع آلوده‌کننده چندانی نداریم، ولی تعداد روز‌های آلوده نسبت به سال‌های قبل ۲ برابر شده است.

اروجی با اشاره به انواع آلودگی هوا در شهر قم،گفت: آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی و صنعت و آلودگی‌های گردوخاک ۲ نوع آلودگی هواست که در شهر قم با آن‌ها مواجه هستیم.

او گفت: اگر خشک‌سالی به این صورت ادامه یابد، دریاچه نمک به معضلی برای کشور تبدیل و مشکلاتی همانند معضلات دریاچه ارومیه را باعث می‌شود.

اروجی گفت: در نیمه اول سال از اردیبهشت‌ماه تا اوایل مهرماه وزش باد‌ها در استان قم به طور عمده از شرق به غرب و در نقاطی که بیشترین بیابان و دریاچه نمک قرار دارد، اتفاق می‌افتد.

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با برگزاری نشست‌های علمی و بررسی راهکار‌های علمی، معضل دریاچه نمک حل شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران قم، آلودگی‌های صنعتی نیز در شهر قم به طور عمده در ۶ ماه دوم سال در بازه زمانی ۱۵ آذر تا پایان دی‌ اتفاق می‌افتد.

او گفت: آماری از میزان افزایش تعداد بستری‌های مرتبط با آلودگی هوا نداریم و از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود در این زمینه تحقیق و بررسی داشته باشد.

اروجی گفت: از بیمارستان‌ها و جامعه پزشکی نیز انتظار می‌رود بررسی بیشتری در این زمینه داشته باشند تا خلاء‌های موجود رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با برگزاری نشست‌های علمی بتوان دستاورد‌های خوبی در راستای اجرای قانون هوای پاک داشته باشیم که منجر به جامعه سالم شود و روز‌های آلوده کاهش یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیست محیطی مدیریت بحران مدیرکل مدیریت بحران قم دریاچه نمک شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روز‌های آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: به تمامی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و... اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند. با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

یگانه از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

وی به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتما از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلا از جابجایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولا همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصا کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

یگانه درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصا در نوار مرزی استان طی روز‌های آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتا قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود