Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جهاندیده از اجرای طرح شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در آیین شروع بکار طرح شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی گفت: طرح شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با فراخوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس مفاد قانون کار در قالب یک پویش سراسری در کشور توسط گشت های مشترک بازرسان کار و کارشناسان دستگاه های وظیفه مدار در این طرح اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان ده گروه متشکل از بازرسان کار و دیگر کارشناسان مربوطه، بصورت سرزده از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی سطح استان بازدید می‌کنند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: رویکرد راهبردی وزارت متبوع حفظ و صیانت از نیروی کار است و این مهم در سیستان و بلوچستان به شکل جدی و به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود.

جهاندیده در ادامه اظهار داشت: در ده ماه گذشته از سال جاری حدود هزار مورد بازرسی توسط بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی انجام شده است. وی گفت: پیرو این بازرسی ها، ۴۱۶ تبعه غیرمجاز شناسایی و ۴۹ کارفرما هم که از این افراد بعنوان نیروی کار بهره می بردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: با توجه به تعیین حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال، مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیر مجاز از نیروی کار خارجی استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد یعنی ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۵ ریال برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان طرح شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح فجرانه در سه مرحله برای حمایت از خانواده‌های دهک یک تا ۷ یارانه بگیر که ۷۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند اجرایی شد و در قالب آن ۲۲۰ هزار تومان اعتبار فجرانه برای هر نفر شارژ می‌شد.

او افزود: بالغ بر ۴ هزار فروشگاه خرد، محلی و منطقه‌ای در استان در این طرح مشارکت دارند و خانوار‌های مشمول تاکنون  هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این طرح فجرانه خرید کرده اند.

بیشتر بخوانید

افزایش یارانه برای ارتقای امنیت غذایی کودکان

اشرفی بیان کرد: از فروشگاه‌ها می‌خواهیم که عین ۱۱ قلم کالای تعیین شده را عرضه کنند و از فروختن کالا‌های دیگر در این طرح خودداری کنند؛ برخی از صاحبین فروشگاه‌ها از دیر برگشت کردن اعتبار خرید به حساب هایشان گلایه‌مندند که موضوع را پیگیری کردیم تا مبلغ ظرف همان ۳ روز تعیین شده به حسابشان برگردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد اینکه این طرح ادامه می‌یابد یا نه بر اساس بخشنامه‌ای که از طرف وزارت اعلام شود پیش می‌رویم و با توجه به استقبال مردم پیگیریم که این طرح را ادامه دار کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان