Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:25:08 GMT

عربستان؛ زندان بزرگ حامیان حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۹۳۴۷

عربستان؛ زندان بزرگ حامیان حقوق بشر

یک موسسه بین‌المللی با تاکید بر فقدان آزادی در عربستان، این کشور را زندان بزرگ حامیان حقوق بشری دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، موسسه بین المللی کوئینسی، عربستان سعودی را زندانی عظیم برای صدها مخالف و فعال حقوق بشر به اتهامات ساختگی توصیف کرد.

وب سایت سعودی لیکس به نقل از این موسسه اعلام کرد که مردم منطقه عرب زندگی خود را به آرزوی تحول دموکراتیک و احترام به حقوق بشر ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که حکومت استبدادی و حمایت دولت‌های خارجی از موانع اصلی دموکراتیزه شدن است.

بر اساس قوانین گذشته دولت‌ها تا زمانی که امنیت و رفاه ملت خود را تامین کنند، می‌توانند هر طور که صلاح می‌دانند، حکومت کنند. کاملا واضح است که دولت‌هایی مانند آل سعود نتوانستند بر اساس قوانین بین‌المللی رفتار کنند و آرزوهای ملت سعودی تاکنون محقق نشده است.

این مؤسسه تأکید کرد که قدرت‌های با نفوذ خارجی - به ویژه ایالات متحده، انگلیس و فرانسه - باید حمایت خود از حکومت استبدادی را دوباره بررسی و ارزیابی کنند که آیا چنین حمایتی واقعاً منافع ملت این کشورها را تامین می‌کند یا خیر.

الگوبرداری عربستان از صهیونیست‌ها در شکست مقابل مقاومتآمار خسارت ائتلاف عربستان سعودی-امارات به زیرساخت‌های ارتباطی یمن

رژیم‌های استبدادی در دو دهه گذشته در برخی از مسائل مهم به منافع ملی ایالات متحده خدمت کرده‌اند، اما شرایط منطقه از آن زمان به‌طور چشمگیری تغییر کرده است.

رژیم‌های غیر دموکراتی مانند عربستان همواره از منافع آمریکا حمایت کرده و آمریکا نیز به دنبال منافع ملت کشورهای خاورمیانه نیست؛ بلکه دیوانه‌وار به دنبال منافع خود است.

حمایت مستمر واشنگتن و دیگر پایتخت‌های غربی از این رژیم‌ها دیگر قابل توجیه نیست. غرب خواسته‌های ملت عرب برای آزادی، دموکراسی و عدالت را نایده می‌گیرد. حامیان خارجی دولت‌های مستبد باید برای ایجاد یک قرارداد اجتماعی جدید که آینده محور، مردم محور و فراگیر باشد، تلاش کنند.

عربستان از نظر احترام به حقوق بشر در جهان به عنوان یکی از ناامن‌ترین کشورها طبقه بندی می‌شود. سازمان‌های حقوقی بین‌المللی، مقامات سعودی را مسئول کامل اقدامات وحشیانه بر ضد حقوق و آزادی‌ها می‌دانند و بر ضرورت پایان دادن به سرکوب و اتهامات بی اساس ضد مردم این کشور تاکید می‌کنند.

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارش سالیانه جدید خود درباره پرونده حقوق بشر و نقض حقوق توسط آل سعود نوشت: مقامات عربستان در سال 2021 میلادی بازداشت‌های خودسرانه‌ای را انجام دادند و به محاکمه کردن مخالفان اقدام کردند. آل سعود همچنین دهها مدافع حقوق بشر و فعال را به دلیل انتقاد از مقامات این کشور یا درخواست برای اصلاحات سیاسی به زندان محکوم کرد.

محکوم کردن و انتقاد از عربستان در فضای بین‌الملل درباره نقض حقوق بشر در این کشور توسط اتحادیه اروپا و آمریکا تنها یک ابزار برای ادعای خود در زمینه حمایت از حقوق بشر است، اما در واقعیت این سخنان جامه عمل نمی‌پوشد و تنها برای فریب افکار عمومی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی بین المللی حقوق بشر دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس

دانشجویان حامی فلسطین و معترضان خشمگین از جنگ اسرائیل علیه مردم غزه امروز دوشنبه در مقابل دروازه‌های دانشگاه سوربن پاریس شعار «فلسطین را آزاد کن» سر دادند. برخی از دانشجویان نیز در حیاط دانشگاه چادر‌های اعتراضی برپا کردند.

به گزارش رویترز، چند روز پس از تظاهرات مشابه در مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس موسوم به سیانس پوپاریس، اعتراضات دانشجویی در سوربن آخرین نشانه از گسترش تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین از دانشگاه‌های آمریکا به اروپا است.

اعتراضات در سوربن که صلح آمیز بود باعث شد دانشگاه برای یک روز تعطیل شود، زیرا دانشجویان از این موسسه - یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان - خواستند تا اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کند.

پلیس در حال ایمن سازی خیابانی بود که ورودی اصلی دانشگاه قرار دارد. آنها با یک گروه حدود ۵۰ نفره از دانشویان روبرو شدند.

چندین سیاستمدار فرانسوی، از جمله ماتیلد پانوت، که رهبری گروه قانونگذاران چپ‌گرای LFI در مجلس ملی را بر عهده دارد، در رسانه‌های اجتماعی از حامیان خود خواستند به اعتراضات سوربن بپیوندند.

اسرائیل در حمله خود به غزه دست کم ۳۴۴۸۸ فلسطینی را که بیشتر آنها کودک و زن بودند شهید و ۷۵۰۰۰ نفر را زخمی کرده است.

دانشجویان چندین دانشگاه در آمریکا و برخی از دیگر کشور‌های جهان ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی و دانشجویانی از دیگر کشور‌های جهان در اعتراضات سراسری شرکت کرده اند و در این میان عده زیادی هم بازداشت شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • فیلم/ سرکوب حامیان فلسطین در دانشگاه ایلینوی آمریکا
  • سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا