Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:20:19 GMT

حدود ۱۱ هزار متر از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۹۵۱۸

حدود ۱۱ هزار متر از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی که منجر به تخریب منابع طبیعی منطقه می‌شود با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و سامانه  ۱۳۹ تماس گرفته تا مامورین یگان حفاظت در اسرع وقت با متخلفین و متجاوزین به منابع طبیعی و اراضی ملی برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، طی چند روز گذشته حدود ۱۱ هزار متر از از اراضی ملی استان در شهرستان‌های اشتهارد و ساوجبلاغ رفع تصرف شده، اظهار کرد:۲ هزار و ۲۰۰ متر از این اراضی مربوط به سه فقره تصرف در روستای قوزلوی اشتهارد و ۸هزار و پانصد متر مربع آن هم واقع در اراضی ملی پلاک‌های اغشت وعلاقبند از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ بوده است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی البرز بطور شبانه روزی، اجرای عملیات گشت و حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی را در دستور کار خود داده و با همکاری و تعامل با مقامات قضایی و انتظامی شهرستان اجازه نخواهد داد که سودجویان و متجاوزین به اراضی ملی و دولتی، اقدام به تخلف و تصرف کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز توضیح داد: بدون شک در صورت مشاهده هرگونه تخلف بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای با عاملین برخورد خواهد شد.

فرضی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی که منجر به تخریب منابع طبیعی منطقه می‌شود با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و سامانه  ۱۳۹ تماس گرفته تا مامورین یگان حفاظت در اسرع وقت با متخلفین و متجاوزین به منابع طبیعی و اراضی ملی برخورد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساوجبلاغ البرز حامد فرضی منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان