Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست امروز یکشنبه خود ضمن محکوم کردن حمله انصارالله یمن به امارات، در موضعی جانبدارانه خواستار "تروریستی" خواندن این جنبش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) با برگزاری نشستی به درخواست امارات حمله اخیر انصارالله یمن به عمق این کشور را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه پایانی این نشست با چشم‌پوشی از ذکر دلایل حمله انصارالله یمن به امارات آمده است که این حملات بیانگر "اهداف اصلی این جنبش برای بر هم زدن ثبات منطقه است. "

حاضران در این نشست همچنین همبستگی کامل خود با امارات و حمایت از آن در زمینه اتخاذ اقدامات لازم برای دفاع از امنیت این کشور را اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: حملات "تروریستی" حوثی‌ها (انصارالله یمن) نقض صریح قانون بین‌المللی و قوانین انسانی بین‌المللی است!

نماینده امارات در این نشست با چشم‌پوشی از تجاوزات روزانه ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و ابوظبی به غیرنظامیان یمنی انصارالله یمن را به ادامه تجاوزات متهم کرد.

وی مدعی شد که ائتلاف متجاوز عربی "همیشه بر گزینه و راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران یمن تاکید داشته است و موفقیت تلاش‌ها برای نابودی افراطگرایی مستلزم وحدت جامعه بین‌الملل است. "

نماینده عربستان نیز در این نشست همبستگی ریاض با امارات در زمینه تلاش‌های آن برای حفظ امنیت خود را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار اتخاذ موضع قاطعانه در مقابل اقدامات انصارالله یمن شد.

وی نیز با چشم‌پوشی از جنایات ریاض علیه ملت یمن انصارالله این کشور را متهم به حمله به مواضع غیر نظامی کرد و این حملات را "جنایت جنگی" خواند!

نماینده دولت مستعفی یمن نیز در جریان این نشست از جامعه بین‌الملل خواست که انصارالله یمن را ملزم به پذیرش قطعنامه‌های سازمان ملل بکند.

نماینده مصر هم حملات اخیر انصارالله به ابوظبی در پاسخ به تجاوزات روزانه نیرو‌های وابسته به امارات به ملت یمن را محکوم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که ارتباط تنگاتنگی میان امنیت ملی مصر و امارات وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتحادیه عرب انصارالله یمن امنیت تروریست انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت راه و شهرسازی، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «بن الطوق الماری» وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تأسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

شایان‌ذکر است، مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال- جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

کد خبر 6094564

دیگر خبرها

  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران