Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور ایثارگران از تشکیل کمیته تجدید نظر بررسی مدارک و تعیین مصادیق شهید خدمت خبر داد.

دکتر موسوی در چهاردهمین نشست بررسی پرونده شهدای مدافع سلامت خراسان رضوی اظهار کرد: علی‌رغم بررسی تمام پرونده‌های ارسالی و اعلام نتایج  براساس آیین‌نامه و دستورالعمل مربوطه در صورت درخواست خانواده‌های جانباختگان یا دانشگاه‌های علوم پزشکی، پرونده‌ها به طور مجدد در کمیته تجدید نظر بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن قدردانی از جلسات کارشناسی متعدد کارگروه استانی بررسی مدارک و تعیین مصادیق شهید خدمت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ایثار و فداکاری کادر درمان در سراسر کشور در طول بحران ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و رشادت‌های این عزیزان در دفاع از سلامت هم‌میهنان ایران اسلامی بسیار ارزشمند و بررسی و پیگیری پرونده‌های جانباختگان سلامت و تعیین مصادیق شهید خدمت برای آنان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی همواره مورد تاکید مسئولان بوده است.

به گزارش وبدا در این نشست مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور ایثارگران با برشماری مشکلات و پیچیدگی‌های بررسی پرونده‌های جانباختگان سلامت اظهار کرد: جمع‌آوری برخی از مستندات مورد تاکید در آئین‌نامه ابلاغی در مقاطعی به‌ ویژه پیک‌های شیوع کرونا ویروس بسیار دشوار بود؛ لیکن در راستای جلوگیری از تضییع حقوق ذی‌نفعان و با توجه به اهمیت موضوع و تاکید اعضای کارگروه و با همت حوزه‌های مربوطه به‌ ویژه معاونت‌های درمان و بهداشتی دانشگاه تلاش شده مدارک و مستندات لازم در چارچوب بخشنامه‌های ابلاغی جمع‌آوری شود.

 دکتر روح‌الله هاشمی‌نژاد ضمن اشاره به دشواری بررسی پرونده‌های جانباختگان سلامت در بخش خصوصی گفت: جمع‌آوری و تکمیل مدارک و مستندات این قبیل پرونده‌ها نسبت به پرونده‌های جانباختگان بخش دولتی سخت‌تر و در مواردی موجب طولانی شدن روند پیگیری پرونده‌ها شد که البته با تاکید اعضای کارگروه مقرر شده رسیدگی به  این پرونده‌ها با همکاری و پیگیری موثرتر سازمان نظام پزشکی مشهد در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.  

با عنایت به رویکرد دولت در انجام بازدیدها و برگزاری جلسات استانی و از طرفی ضرورت تسریع در اعلام نتایج پرونده‌های ارسالی از کارگروه استانی به وزارت بهداشت به پیشنهاد مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران مقرر شد به منظور رفع ابهامات و سوالات مطروحه، برگزاری جلسه کارگروه بررسی مدارک و تعیین مصادیق شهید خدمت وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهدای مدافع سلامت پرونده های جانباختگان علوم پزشکی پزشکی مشهد پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به مناسبت روز شورا‌ها با رئیس شورای اسلامی شهر زرقان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از این دانشگاه این روز را به‌طور خاص به اعضای شورای اسلامی شهر زرقان که با همدلی، وظیفه‌شناسی و قانون‌مداری در رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش می‌کنند و در این مدت با تعامل و دلسوزی دانشگاه زرقان را دررسیدن به اهداف خود همراهی کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

محبی، تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا را ﺑﻪﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﺠلی ﻣﺮدمﺳﺎﻻری دﯾنی و ﻧﻤﺎد اﻋﻤﺎل ﺣﻖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ توسط مردم در ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی و نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در ایران برشمرد که به‌عنوان یک رویکرد نوین در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش مهمی به‌عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌‌کند.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان آمادگی تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک بین این دانشگاه و شورای اسلامی شهر به‌منظور تطابق فکر و ایده با عمل و اجرای آن پس از تأیید علمی و سرمایه‌ای را دارد و می‌تواند الگویی از همراهی علم و عمل در جامعه باشد.

دانشگاه‌ زرقان زیربنا و پایگاه فرهنگی و اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم وجود دانشگاه در شهرستان زرقان را زیربنا و پایگاه فرهنگی، علمی و اجتماعی دانست و با توجه به نقش مثبت و محوری این نهاد با قدردانی از تأثیر فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به تشریح خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم شهرستان در مورد دانشگاه آزاد پرداخت.

قاسم جمالی، خواستار راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع واقع در شهرستان زرقان و مشارکت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان  در برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌ها در سطح شهرستان زرقان شد.

وی، عدم وجود رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از بزرگ‌ترین دغدغه مردم برشمرد و افزود: زرقان نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان فارس و قطب پزشکی جنوب کشور و دارای دو بیمارستان و درمانگاه تخصصی است و خلأ وجود رشته‌های فوق به‌شدت احساس می‌شود و دائر کردن این رشته‌ها را از خواسته‌های برحق مردم زرقان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان با استقبال از تلفیق علم و عمل در اجرای طرح‌های شهری و تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان زرقان گام برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی