Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان، گفت: روز گذشته در ستاد ملی کرونا با توجه به توصیه‌های کمیته‌های علمی و تایید مراکز جهانی در زمینه واکسیناسیون کودکان و تحقیقاتی که دانشمندان ما انجام دادند، به این جمع‌بندی رسیدیم که واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال می‌تواند انجام شود، اما قرار شد این کار مرحله‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال پس از تایید نوع واکسن

وی در این باره افزود: بنابراین در مرحله اول و بعد از اینکه کمیته علمی نوع واکسن را به تایید رساند که چند روزی طول می‌کشد، بعد از آن وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در مرحله اول به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین واکسیناسیون کودکان را آغاز می‌کنیم.

عین‌اللهی افزود: بعد برای مرحله بعدی بر اساس تحقیقات بعدی ‌کار را پیش می‌بریم. بنابراین فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال (سنین ۵ تا ۱۱ سال) آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی هم به طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم.

از تزریق دز سوم واکسن‌های کرونا استقبال نشد

عین‌اللهی  درباره استقبال مردم از تزریق دز سوم واکسن کرونا و همچنین وضعیت اُمیکرون در کشور، گفت: آنطور که ما فکر می‌کردیم، از تزریق دز سوم واکسن کرونا استقبال نشده و حدود ۲۱ تا ۲۲ درصد واکسیناسیون دز سوم انجام شده است. ما بسیار تاکید می‌کنیم که تزریق دز سوم واکسن به سرعت انجام شود. زیرا  ما نگران اُمیکرون هستیم.

افزایش ۴برابری بیماران سرپایی کرونا در چند روز اخیر

وی به ایسنا گفت: در چند روز اخیر بیماران سرپایی کرونا در کشور  افزایش یافته و به میزان ۴ برابر افزایش یافته که نگرانی زیادی برای ما ایجاد کرده است. باتوجه به اینکه واکسن در مراکز واکسیناسیون وجود دارد، امیدواریم که مردم مراجعه کنند و استقبال کنند و واکسیناسیون را انجام دهند تا بتوانیم‌این مرحله را پشت سر بگذاریم.

برای تزریق دز سوم اقدام کنید

وزیر بهداشت ادامه داد: در کشورهای اطراف ما و در اروپا و آمریکا وضعیت بیماری بسیار در این کشورها بد است. رئیس جمهور که به روسیه سفر کردند در ستاد ملی کرونا اعلام کردند که اوضاع بیماری در روسیه هم بسیار بد است و میزان گرفتاری مردم و مرگ و میر بالاست. در کشور ما فعلا وضعیت‌مان خوب است، اما باید وضعیت خوب را حفظ کرده و همین وضعیت ادامه یابد. لازمه حفظ شرایط فعلی هم این است که مردم به سرعت واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز سوم را هم تزریق کنند.

فعلا بازگشایی‌ها به شرط رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است

عین‌اللهی درباره وضعیت بازگشایی‌ها نیز گفت: درباره بازگشایی‌ها اعلام شده که با رعایت تهویه مناسب و حفظ فاصله می‌تواند انجام شود. با این حال اگر احتمال بروز مشکل وجود داشته باشد، ممکن است ستاد ملی کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند. فعلا بازگشایی با شرایط رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است.

کد خبر 652154 برچسب‌ها کودکان واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کودکان واکسن کرونا تزریق دز سوم واکسن واکسن کرونا زیر ۱۲ سال عین اللهی چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

"متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای کشور

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد