Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یکی از بنیادی­ترین و قدیمی­ترین آرزوهای بشر جوانی و زیبایی بی حد بوده است، تا جایی که انسان­های باستان به سراغ کشف اکسیر جوانی بودند و همواره به دنبال عمری جاودان و زیبایی بی­حد می­گشتند. با گذشت زمان انسان سعی کرد تا با استفاده از رنگ­ها یک زیبایی موقتی برای خود ایجاد کند. در گذشته از رنگ بعضی گیاهان و خاکستر کبریت به عنوان وسایل آرایشی استفاده می­شد و اکنون پیشرفت بزرگی در حوزه لوازم آرایشی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپانی­های بزرگ تولید لوازم آرایش نیاز جامعه را به لوازم آرایش برطرف کرده­اند و لوازم آرایشی از پرفروش­ترین اقلام در سراسر دنیا است. با توجه به تولید و تقاضای بالای لوازم آرایش، یادگیری روش­های صحیح آرایش هم از مواردی است که اهمیت بالایی دارد. یک آرایش صحیح می­تواند شما را چندین سال جوان­تر کند و عکس این موضوع هم صادق است. ما در اینجا قصد داریم تا بعضی از رایج­ترین اشتباهات آرایشی که باعث می­شود سنتان بیشتر به نظر برسد را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

کرم پودر

انتخاب کرم پودر باکیفیت بسیار مهم است. پوست صورت بیش از هرچیزی در محل توجه قرار دارد بنابراین کاور کردن صحیح آن اهمیت ویژه­ای دارد. انتخاب کرم پودر با کیفیت به خودی خود از بسیاری از مشکلات پوستی و حتی آرایشی جلوگیری می­کند. کاور مناسب کرم­پودر زیبایی صورت شما را به خوبی نمایان خواهد کرد. برند هایی مثل مک، لورآل، استی لادر و میبلین در میان بهترین­های بازار ایران قرار دارند و جدا از کاور مناسب کمترین آسیب را به پوست وارد می­کنند.

پس از انتخاب و خرید یک کرم پودر خوب باید بدانید استفاده بیش از حد کرم­پودر سنتان را بالا می­برد چون خطوط طبیعی صورت و گونه و زیر چشم را بیش  از حد پوشش می­دهد. در واقع این کار باعث تایید بیشتر برخی ایرادات پوستی می­شود. در یک آرایش روزمره قسمت­هایی مانند زیر چشم( از قسمت رویش مژه ها تا گودی زیر چشم ) نیازی به کرم پودر و کانسیلر ندارد و تنها سعی کنید تا زمانی که قصد آرایش حرفه­ای را دارید از این موارد استفاده کنید.

رژ گونه

اشتباه رایجی که در زدن رژگونه اتفاق می­افتد این است که افراد دقیقا نمی­دانند رژگونه را در کدام قسمت از استخوان گونه بزنند. رژگون را باید زیر استخوان گونه بزنید تا برجستگی گونه به خوبی مشخص شود. بهترین رژ گونه­ها را می­توانید از برندهای لدورا، بورژوا، رولوشن و فلورمار تهیه کنید. شما می­توانید با توجه به نکاتی که ذکر شده و همچنین با سلیقه خودتان انواع مایع، مات یا براق رژ­گونه را از این برند­ها تهیه کنید.

خط چشم

زمان آن رسیده تا تغییری اساسی در آرایش چشم خود ایجاد کنید. در گذشته آرایش چشم با استفاده از سورمه در دور چشم انجام می­شد. تصور کنید دورتادور چشم با یک خط مشکی پوشانده شود. در مصر باستان این روش به زیبایی زنان می­افزود اما اکنون اینطور تصور نمی­شود و معیارهای زیبایی دگرگون شده است. هرگز تمام چشم خود را مداد یا خط چشم نکشید. اگر عادت به داشتن خط چشم دارید از وسط پلک بالا تا انتها را خط چشم بکشید (می­توانید به دلخواه دنباله خط چشم را کمی به سمت بالا بکشید تا چشم حالت لیفت پیدا کند).

رنگ خط چشم

انتخاب رنگ مناسب برای خط چشم به دو چیز بستگی دارد. یکی فصل و دیگری رنگ چشم. بی­شک محبوب­ترین رنگ برای خط چشم در سراسر دنیا رنگ مشکی است اما بعضی فصل­ها مانند تابستان رنگ­های پاستلی مد می­شودند. پوست برنز و استفاده از مداد چشم به رنگ آبی یا صورتی برای تابستان بسیار جذاب است. این مدادهای پاستلی را می­توانید به عنوان سایه هم استفاده کنید.

توجه کنید که رنگ­های درخشان سن شما را پایین خواهند آورد و رنگ­هایی مثل قهوه­ای یا بادمجانی سن شما را بیش از آنچه هست نشان می­دهند بنابراین در انتخاب رنگ خط چشم یا سایه به رنگ آن توجه کنید.

رنگ چشم مورد دیگری است که در انتخاب رنگ خط چشم موثر است. رنگ­ چشم آبی یا سبز با توجه به فرم و حالت چشم می­توانند از یک ریمل استفاده کنند و نیاز چندانی به خط چشم­های دنباله­دار مشکی ندارند مگر اینکه فرم چشم روبه پایین باشد و نیاز به استفاده از خط چشم برای اصلاح این حالت وجود داشته باشد.

کانسیلر

کانسیلر از مهمترین اقلام آرایشی است که برای پوشاندن تیرگی زیرچشم کاربرد دارد. اشتباهات رایجی که در استفاده از کانسیلر انجام می­شود عموما در انتخاب رنگ کانسیلر است. احتمالا شنیده­اید که کانسیلر را بهتر است دو تا سه درجه روشن تر از پوستتان انتخاب کنید اما تاکنون فکر کرده­اید که چرا باید این کار را بکنید؟ پوست ما یک رنگ دارد اما زیر چشم بعضی افراد کمی تیره­تر از رنگ پوست است. زمانی که کانسیلری با پوشانندگی مناسب و کمی روشن تر از رنگ کرم پودر انتخاب می­کنید، تعادل صحیحی روی پوست ایجاد می­شود و پوستتان یکدست به نظر می­رسد. اشتباهی که بعضی افراد در این مورد انجام می­دهند انتخاب کانسیلر بسیار روشن برای زیرچشم است. این کار نه تنها شما را جوان­تر نشان نمی­دهد بلکه یک سبک آرایش غلط است که باعث می­شود چین و چروک­ها نمایان­تر شوند.

زمان خرید کانسیلر باید به رنگ پوست و میزان تیرگی زیرچشم توجه کنید. کسانی که زیرچشم بسیار تیره و گود دارند بهتر است از کانسیلری با پیگمنت صورتی ملایم استفاده کنند و برای کسانی که رنگ پوست تیره و برنز دارند کانسیلری که پیگمنت کمی از رنگ نارنجی و کرم داشته باشد بهترین انتخاب است.

براق یا مات؟

انتخاب میان لوازم آرایشی مات و براق سخت است و دلیل هم این است که افراد زیادی هستند که نمی­دانند لوازم آرایشی براق مناسب­تر است یا مات. پاسخ این است که پوست نرمال ترکیبی از هر دو نوع را لازم دارد و زمانی که می­خواهید میکاپ زیبایی داشته باشید باید از هر دو نوع استفاده کنید. شما به یک کرم پودر مات و رژگونه براق احتیاج دارید تا صورتتان شاداب و سرحال به نظر برسد. کانسیلری که انتخاب می­کنید هم بهتر است مات باشد و با هایلایتر کرمی قسمت­هایی مانند تیغه بینی و استخوان گونه را هایلایت کنید.

رژ لب و خط لب

اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش یکی از ترندهای آرایشی استفاده از خط لب تیره به همراه رژلب روشن بود. این ترکیب به هیچ عنوان زیبا و جذاب نیست وخط لب باید با تناژ رژ یکسان باشد و تنها یک تا دو درجه از آن تیره­تر باشد. از طرفی کاری که بسیاری از افراد هنوز انجام می­دهند بالاتر زدن رژ از خط اصلی لب است. این کار نه تنها لب­های شما را بزرگتر نخواهد کرد بلکه آرایشتان را خراب می­کند. بزرگ کردن لب با استفاده از رژ و خط لب روش­های خاصی دارد و شما نمی­توانید بیش از اندازه خط لب را بالای لب بزنید. همچنین در این مقاله چند نکته در رابطه با انتخاب رنگ رژ لب را می‌توانید مشاهده کنید.

با توجه به نکات ذکر شده می­توانید آرایش بی نقص و زیبایی را روی پوستتان انجام دهید.

نویسنده: سارا اقبالی



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آرایش لوازم آرایشی لوازم آرایش انتخاب رنگ کرم پودر زیر چشم رنگ ها خط چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • عذرخواهی دومفریز از تئو هرناندز: اشتباه کردم که آن بنر را در دست گرفتم
  • دلجویی ستاره اینتر از مدافع میلان: اشتباه کردم
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست