Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- «انور قرقاش» در توییتی ادعا کرد اجماعی عربی درباره پیش نویس تصمیم امارات در اتحادیه عرب برای طبقه بندی جنبش انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی وجود دارد.

بر اساس گزارش ارم نیوز، قرقاش در این خصوص در توییتر خود مدعی شد: «اجماع عربی و بدون قید و شرط در مورد پیش نویس قطعنامه امارات در اتحادیه عرب که خواستار تروریستی خواندن انصارالله است، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضع عرب‌های اصیل است که در برابر تجاوز به امارات می‌ایستند و این نشان دهنده یک دستاورد مثبت برای دیپلماسی اماراتی است.»

اتحادیه عرب نیز در خصوص عملیات یمنی‌ها علیه امارات ادعا کرد که این یک حمله تروریستی بوده است که با سه موشک کروز به شهرک المصفح و فرودگاه ابوظبی انجام شد و این اتحادیه به شدت آن را محکوم می‌کند.

این اتحادیه از همه کشور‌های عضو خواست جنبش انصارالله یمن را (که در مقابل جاه‌طلبی‌های امارات و حملات وحشیانه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات ایستاده است) در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

اتحادیه عرب که از شروع جنگ علیه یمن و کشتار و نسل‌کشی هزاران نفر در این کشور بدست عربستان و امارات ساکت بوده است حال پس از هفت سال بعد از تنبیه امارات بدست نیرو‌های یمنی لب به سخن گشوده و باز هم با نادیده گرفتن کودکان به قتل رسیده و قحطی زده یمن از امارات دفاع کرده است.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که در حمله به صعده تا این لحظه ۸۲ نفر شهید و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است. با وجود اعلام آماده‌باش پزشکی در تمامی استان‌های یمن، بخش پزشکی این کشور در نتیجه حملات هفت ساله ائتلاف سعودی از هم پاشیده و توانایی رسیدگی به این حجم از مجروحان را ندارد.

نزدیک به ۷ سال است که یک ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن حمله کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، یمن هم اکنون با بدترین بحران‌های انسانی روبه‌روست و در این کشور چندین میلیون نفر با قحطی روبرو هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه جنگ یمن اتحادیه عرب اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن