Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@08:29:13 GMT

ذخیره طلا در روسیه رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۰۵۴۴

ذخیره طلا در روسیه رکورد شکست

 به گزارش راشاتودی، طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی روسیه در هفته گذشته ۷.۷ میلیارد دلار افزایش یافت و مجموع دارایی‌های آن به رکورد ۶۳۸.۲ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، طبق آخرین داده‌ها از ۷ تا ۱۴ ژانویه، ذخایر بین المللی این کشور ۱.۲ درصد رشد داشته است، به طوری که در ۷ ژانویه سال جاری، حجم آنها به ۶۳۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار رسیده بود.

گزارش حاکی از آن است که این افزایش در نتیجه خریدهای برنامه ریزی شده ارزهای خارجی و ارزیابی مجدد مثبت بازار بوده است.

این افزایش ذخایر طلا و ارز باعث شده است که روسیه از رتبه پنجم به چهارم در فهرست بزرگترین دارندگان ذخایر خارجی جهان صعود کند. هر چند که صعود روسیه در این رتبه بندی به دلیل کاهش ذخایر هند در هفته اول ژانویه است - که قبلاً چهارمین ذخایر بزرگ را در اختیار داشت. با این حال شاید زمانی که سایر کشورها ارقام خود را به‌روزرسانی کنند، ممکن است رتبه‌بندی دوباره تغییر کند.

ذخایر بین المللی روسیه شامل طلا، ارزهای خارجی و حق برداشت ویژه است که آخرین آنها در اختیار بانک مرکزی و دولت است.

طی شش سال گذشته، بانک مرکزی ذخایر خود را تقریباً دو برابر کرده است. آنها در سال ۲۰۱۵ به دلیل تلاش‌های دولت برای نجات اقتصاد در طول بحران قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ به ۳۵۶ میلیارد دلار سقوط کردند.

به نظر می‌رسد روسیه نیز همانند کشورهای توسعه یافته جهان به سمت ذخیره سازی بیشتر طلا رفته است به طوری که این کشور مقادیر زیادی طلا از ترکیه خریداری کرده و تقاضای خود را برای خرید طلا از سایر کشورهای جهان به طرف‌های مقابل عرضه کرده است.

این موضوع می‌تواند به منزله این امر قلمداد شود که دیگر دلار آمریکا نمی‌تواند ذخیره‌ای مطمئن برای کشورها باشد و روز به روز از نقش و ارزش آن در بین کشورهای دیگر کاسته می‌شود.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی روسیه طلا خرید طلا ذخیره طلا ارزهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!

با عبور از فرانس پوشکاش، اسطوره کروات به مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لالیگا تبدیل شد.

طرفداری | لوکا مودریچ به مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لالیگا تبدیل شد.

دیدار تیم‌های رئال مادرید و کادیز از هفته سی‌وچهارم لالیگای اسپانیا با پیروزی 3-0 کهکشانی‌ها به پایان رسید. لوکا مودریچ، ستاره خستگی‌ناپذیر رئال 90 دقیقه بازی کرد و علاوه بر ثبت یک پاس گل، یکی از بهترین بازیکنان بازیکنان زمین بود. مودریچ در آستانه 39 سالگی به بازی در سطح اول فوتبال اروپا ادامه می‌دهد و باشگاه مادریدی امیدوار است یک فصل دیگر با لوکیتای دوست‌داشتنی که امشب یک رکورد تاریخی تحسین‌برانگیز را نیز به ثبت رساند، تمدید کند.

با حضور در بازی مقابل کادیز، لوکا مودریچ با 38 سال و 7 ماه و 27 روز به مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لالیگا تبدیل شد. پیش از لوکیتا، این رکورد در اختیار فرانس پوشکاش افسانه‌ای بود که با 38 سال و 7 ماه و 21 روز، عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ کهکشانی‌ها را یدک می‌کشید. مودریچ موفق به شکستن رکوردی شد که از سال 1965 (آخرین فصل حضور پوشکاش در رئال) دست‌نخورده باقی مانده بود. مسن‌ترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید در لالیگا لوکا مودریچ؛ 38 سال و 7 ماه و 27 روز فرانس پوشکاش؛ 38 سال و 7 ماه و 19 روز پاکو بویو؛ 38 سال و 2 ماه و 3 روز یرزی دودک؛ 38 سال و 1 ماه و 28 روز آلفردو دی استفانو؛ 37 سال و 10 ماه و 23 روز پاکو خنتو؛ 37 سال و 7 ماه

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • اریک تن باخت؛ ثبت یک رکورد فاجعه و بی‌سابقه در تاریخ منچستریونایتد!
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • جشن گل لورکوزن برای جاودانگی؛ عبور از رکورد ۵۹ساله
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد