Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات مستند به‌دست آمده از واحدهای نیروگاهی کشور، در روزهای اخیر با توجه به برودت هوا و افزایش چشمگیر مصرف گاز خانگی، سهم گاز طبیعی تحویلی به واحدهای نیروگاهی کاهش پیدا کرده و به کمتر از 50 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

‌این در حالیست که نیاز اسمی واحدهای نیروگاهی کشور در شرایطی عادی 205 میلیون متر مکعب برآورد می‌شود و با اقدامات فنی انجام شده نظیر‌ تعدیل روشنایی معابر، مقابله با مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارز و سایر فعالیت‌ها این نیاز به 199 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر در روزهای اخیر تنها 25 درصد از نیاز گاز طبیعی واحدهای نیروگاهی به آن‌ها تحویل شده است، در حالی که میزان مصرف گاز طبیعی در خانه‌ها به منظور گرمایش به 692 میلیون متر مکعب رسیده است.

*30 درصد مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها پر است

بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر 70 درصد از ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های کشور از جمله گازوئیل و نفت کوره خالی شده است و تنها 30 درصد از این مخازن قابلیت استفاده در نیروگاه‌های کشور را دارا است.

بر این اساس روند تامین سوخت مایع نیز در روزهای پایانی دی‌ماه و ابتدای بهمن ماه سال 1400 با کاهش 40 درصدی مواجه شده و از 39 میلیون متر مکعب به 24 میلیون متر مکعب رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز طبیعی سوخت مایع نیروگاه نیروگاه برق مخازن سوخت گازوئیل نفت کوره واحدهای نیروگاهی واحدهای نیروگاهی میلیون متر مکعب نیروگاه ها گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد

قلعه سری سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

او افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، طبق برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز تحت عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

قلعه سری گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود