Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ایرباس فرانسه در بحبوحه اختلاف با طرف قطری به خاطر اعتراض به وجود نقص فنی قرارداد فروش ۵۰ فروند هواپیمایی قطر را لغو کرد.

به گزارش بازارنیوز، شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه اخیرا قرارداد فروش ۵۰ فروند ایرباس ۳۲۱ نئو به قطر را لغو کرده است. ارزش این قرارداد ۶ میلیارد دلار بود و این مسأله باعث شدت گرفتن اختلاف دو طرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قطر قبلا به خاطر وجود نقص فنی در هواپیما‌های ایرباس از این شرکت شکایت کرده بود. طرف قطری می‌گوید هواپیما‌های ایرباس پس از مدتی دچار ترک روی رنگ بدنه می‌شوند.

در ماه دسامبر از آنجا که قطر با طرف ایرباس بر سر این موضوع به نتیجه نرسیده بود از این شرکت هواپیماسازی در دادگاه لندن شکایت کرد.

قطری‌ها می‌گویند رنگ روی بدنه هواپیما‌های‌ای ۳۵۰ ایرباس که اتفاقا اخیرا تولید شده و به ناوگان قطر ایرویز ملحق شده‌اند، ترک خورده و می‌افتند و این مسأله باعث می‌شود تا هواپیما‌ها در برابر رعد و برق آسیب‌پذیر شوند.

قطر ایرویز ۲۱ فروند از ۵۳ فروند هواپیمای‌ای ۳۵۰ ایرباس در ناوگان خود را به خاطر این نقص زمین گیر کرده و می‌گوید ۶۰۰ میلیون دلار غرامت می‌خواهد.

البته آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا می‌گوید به صورت مستقل نقص مورد ادعای قطری‌ها را بررسی کرده و مدعی است که هیچ خطری ندارد.

طرف قطری، اما مدعی است که این نقایص فنی باعث شده تا حتی در یکی از پرواز‌ها سیستم حفاظت یکی از هواپیما‌ها در برابر رعد و برق مورد اصابت این پدیده آب و هوایی قرار گرفته و آسیب ببیند.

گزارشات حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۶، ۵ شرکت هواپیمایی دیگر نیز وجود نقص فنی مشابه در هواپیما‌های‌ای ۳۵۰ را گزارش کرده‌اند.

خود قطرایرویز هم زمانی به وجود ترک در رنگ بدنه هواپیما‌های ایرباس پی برد که می‌خواست در نوامبر سال ۲۰۲۰ هواپیما‌های خود را برای برگزاری جام جهانی فوتبال رنگ‌امیزی مجدد کند و پس از آن ۹۸۰ مورد ترک‌خوردگی در هواپیما‌ها یافته است.






/فارس

برچسب ها: ایرباس ، قطر ، هواپیما لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QTx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایرباس قطر هواپیما هواپیما ها نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌هایی که احمد مددی مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشت قراردادی را با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه وب منعقد کردکه این قرارداد به مدت سه سال اعتبار داشت؛ اما مصطفی آجورلو پس از استعفای احمد مددی این قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کرد.

این ماجرا به کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان ارائه شد. جلسه‌ای میان طرفین برگزار شد، جلسه‌ای که نماینده باشگاه استقلال در آن حضور پیدا کرد، اما نماینده‌های وب در این جلسه حضور پیدا نکرد. آن‌ها با ارسال نمابری اعلام کردند مدیرعامل شرکت‌های‌وب در مسافرت خارج از کشور هستند و قادر به شرکت در جلسه نیستند.

کمیته حَکَمیت وزارت ورزش جلسه دیگری برای روز شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۰ صبح تعیین وقت کرد که این بار هر دو طرف شرکت کردند؛ جلسه‌ای که بیش از دو ساعت طول کشید.

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد که ۴۸ ساعت بعد، یعنی امروز دوشنبه گواهی حکم مبنی بر تایید نظر شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در خصوص بر عدم ایفای تعهدات قراردادی توسط شرکت داده گستر عصر نوین که مجوز فسخ یک‌طرفه است، به نشانی باشگاه ابلاغ شد.

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که متاسفانه منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد. چهل و هشت ساعت بعد حکمی را صادر کرد که این حکم حکایت از این داشت که باشگاه استقلال مجوز به فسخ یکطرفه بوده است.

سرپرست فعلی مدیرعاملی باشگاه استقلال که در آن روز‌ها معاون فرهنگی باشگاه استقلال بود نقش پرررنگی در فسخ این ماجرا داشت و اثبات کرد که حامی مالی استقلال به تعهدات خود طبق مفاد قرارداد عمل نکرده است و آبی‌پوشان حق داشتند ضمانتنامه تعهد پرداخت ۸۰ میلیارد ریالی را که این شرکت در اختیار باشگاه قرار داده بود تا درصورت عدم انجام تعهدات، توسط باشگاه به بانک ارایه شود وصول کند.

این ماجرا ادامه پیدا کرد تا زمانی که سمیعی از استقلال جدا می‌شود و پس از مدتی که دوباره در نقش هیات مدیره به جمع این تیم باز می‌گردد سراغ ضمانت‌نامه مالی را از معاونت مالی وقت استقلال می‌گیرد. این ماجرا به هیات مدیره باشگاه استقلال کشیده و مشخص می‌شود این ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی بدون مجوز هیات مدیره به حامی مالی وقت استقلال بازگردانده شده است، مدیران ارشد استقلال از این موضوع انتقاد کردند و اعتقاد داشتند نباید چنین کاری از سوی معاون مالی سابق استقلال صورت می‌گرفت!

اتفاق عجیب اینکه چند هفته پیش حامی مالی پیشین استقلال که در حال حاضر مالک باشگاه هوادار است چک ۵۰ میلیارد ریالی آبی‌ها را که بابت صدور رضایت محمدرضا خالدآبادی در اختیارشان گذاشته بود را برگشت می‌زند و حساب استقلال مسدود می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اوسمار: ما کاری را که گل محمدی شروع کرد را ادامه می دهیم/ تمرکزمان روی قهرمانی است نه تمدید قرارداد بازیکنان
  • اوسمار: ما کاری را که گل محمدی شروع کرد را ادامه می دهیم/امیدوارم باشگاه قدر بازیکنان خوب‌مان را بداند
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ