Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور که 10 سال از تاسیس آن می‌گذرد، تاکنون در تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی قانونی گام‌های موثری برداشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دستگاه هموژنایزر یا همگن ساز، حاصل پژوهش‌های محققان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور است؛ دستگاهی که در آزمایشگاه‌های سم شناسی استفاده می‌شود و با کیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی و قیمت آن یک دهم محصول مشابه خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای احدی مشاور مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور درباره این دستگاه می‌گوید: دستگاه‌هایی که عموما در مراکز پزشکی قانونی استفاده می‌شود، آمریکایی است و این دستگاه‌ها به سرعت داغ می‌کنند و به لحاظ ایمنی هم ضعیف هستند.
اختراع کیت‌های تعیین هویت ژنتیک از دیگر اقدامات این مرکز تحقیقاتی است که ایران را جزو 5 کشور تولیدکننده این کیت‌ها قرار داده است.
آقای محسن صابری رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور در این باره می‌گوید: قبل از ایران 4 کشور دیگر شامل آلمان، آمریکا، روسیه و چین این کیت را تولید می‌کردند.
این کیت‌ها هویت ژنتیک افراد، اجساد و مایعات جمع آوری شده از بدن در صحنه جرم را تعیین می‌کنند و کیفیت بالای آن به اثبات رسیده است.
آقای سید محمد موسوی مخترع این کیت و محقق مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور در این باره گفت: این کیت‌ها را چندین ماه در شش استان کشور روی هفتصد نفر که پروفایل‌های ژنتیکی آن‌ها از قبل به وسیله کیت‌های آمریکایی و آلمانی تعیین شده بود به شکل موازی با کیت‌های جدید تعیین پروفایل کردیم که نتایج قابل قبولی هم نشان داد.
با تولید انبوه این فناوری، مشکل کمبود کیت بانک هویت ژنتیک هم برطرف شد و واردات مشابه خارجی این کیت‌ها نیز بر همین اساس متوقف شده است.
این کیت‌ها با هزینه‌ای معادل یک دوم تا یک سوم مشابه خارجی به تولید انبوه رسیده است.
قطعا با حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان جوان پس از کسب مجوز‌ها و استاندارد‌های مربوطه، امکان صادرات این تجهیزات نیز فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کیت های تشخیص هویت مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت الله حیدر پور ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری است و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماش علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر کرده است.

وی بیان داشت: بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.

حیدر پور با بیان اینکه پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران ۱۴۰ هکتار مساحت دارد، گفت: این سایت، سایت اصلی به نژادی بوده و ارقام مختلف گیاهان زراعی همچون گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و … را برای کاشت در دیمزارهای گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور معرفی و تکثیرمی کند.

وی افزود: ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ارقام جدید معرفی می‌شوند و این ارقام ویژگی نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل را دارند.

حیدر ور تصریح کرد: این ارقام با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گاهی بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.

وی افزود: به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزارها و حتی در اراضی آبی شده ارقام معرفی شده این پردیس سطح نفوذ بالایی داشته و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تأمین می‌شود.

کد خبر 6089977

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران