Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - کاربران آیفون دیگر انتخابی برای ماندن در نسخه iOS ۱۴ ندارند، زیرا شرکت اپل دیگر وصله‌های امنیتی نسخه قدیمی سیستم عامل خود را منتشر نمی‌کند. 

به گزارش Screenrant، برخلاف آنچه شرکت اپل هنگام راه اندازی سیستم iOS ۱۵ گفته بود، به روز رسانی‌های امنیتی برای آیفون‌ iOS ۱۴ ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ژوئن ۲۰۲۱، اندکی پس از معرفی iOS ۱۵، اپل به کاربران اجازه داد که از آخرین نسخه iOS استفاده کنند یا با iOS ۱۴ کنار بیایند. تصمیم این شرکت با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شد.

در وب‌سایت اپل گفته شد که کاربران iOS بین دو نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزار، یعنی iOS ۱۴ و iOS ۱۵ یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این اپل اشاره کرد که کاربران برای دریافت مجموعه کاملی از به‌روزرسانی‌های امنیتی، تلفن‌همراه خود را به iOS ۱۵ به روز کنند. اپل بیانیه خود را در صفحه پشتیبانی که بعداً منتشر شد تغییر داد و گفت که iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ به‌روزرسانی‌های امنیتی ضروری را «برای مدتی» دریافت خواهند کرد. بسیاری از کاربران پس از عرضه آیفون ۱۳ تصمیم گرفتند از iOS ۱۴ استفاده کنند و نرخ پذیرش iOS ۱۵ را کاهش دهند.

اخیراً در گزارشی از ۹to۵Mac اشاره شده است که اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد، با به‌روزرسانی‌های امنیتی در iOS ۱۴ بمانند و آن‌ها را مجبور به نصب وصله‌های امنیتی یعنی آخرین نسخه iOS ۱۵ می‌کنند. درحال حاضر اپل، انتشار به روز رسانی‌های امنیتی iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ را متوقف کرده است. طبق گفته‌ اپل به ArsTechnica، به روز رسانی‌های امنیتی برای iOS ۱۴ موقتی خواهد بود و به عنوان فرصتی برای رفع هزاران باگ‌ها در iOS ۱۵ روی کار آمده است.

پیش از این به روز رسانی‌ها، کاربران می‌توانستند به نسخه iOS ۱۴.۸.۱ ارتقا پیدا کنند یا در نسخه فعلی خود باقی بمانند. اکنون iOS ۱۵.۲.۱ تنها به‌روزرسانی برای همه کاربران آیفون است. عدم ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای iOS ۱۴ در نهایت برای کاربران چاره‌ای جز نصب به‌روزرسانی iOS ۱۵.۲ باقی نمی‌ماند.

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد نرخ پذیرش iOS ۱۵ را افزایش دهد. همچنین با در نظر گرفتن تمام دستگاه‌هایی که از به‌روزرسانی iOS ۱۵ پشتیبانی می‌کنند، نرخ پذیرش به ۶۳ درصد کاهش یافته است. در مقایسه، نرخ پذیرش iOS ۱۴ در دسامبر ۲۰۲۰ به اوج خود رسید، زمانی که این سیستم عامل، بر روی بیش از ۸۰ درصد از دستگاه‌های راه اندازی شده در چهار سال نصب شد. با این وجود، کاربران آیفون اپل در هر نسخه از iOS ۱۴ باید به آخرین iOS ۱۵.۲.۱ به روز رسانی کنند.

بیشتر بخوانید

گوشی‌ های گوگل تغییراتی را در اسکن کد QR ایجاد می‌ کنند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیفون جدید وب سایت نرم افزار اندروید روزرسانی های امنیتی رسانی های امنیتی کاربران آیفون روز رسانی نرخ پذیرش نسخه iOS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز

مدیر عامل شرکت عمران صدرا گفت: هم اکنون ۲۲ هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران صدرا، نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر صدرا به دستور ‌ایمانیه استاندار فارس با ریاست ‌شیبانی فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: شهر جدید صدرا هم اکنون بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام 20 هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت هست پیش بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق چهارصد هزار نفر برسد.

پوربهی افزود: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده، اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آنها مستلزم یک تلاش جهادی و هم افزایی همگانی است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: هم اکنون 22 هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که 9 هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضا‌های آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم، اما همچنان این شهر با کمبود هفده مدرسه رو به رو است.

وی افزود: عقب ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آنها برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران با بیان اینکه 22 اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت امادگی این را دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیر ساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده‌است. 

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده 10 و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، اماده اسفالت است، اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده و مهمترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.
 
وی ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از 8 همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار 36 سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است، اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

در این جلسه مصوب شد از سهم سه درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می‌کند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن اموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

 همچنین قرار شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در 28 و 29 اردیبهشت ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد