Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:45:56 GMT

عوارض احتمالی کووید در زنان باردار واکسینه نشده‌

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۱۴۷۰

عوارض احتمالی کووید در زنان باردار واکسینه نشده‌

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مطالعه‌ای در اسکاتلند در مورد بارداری و بیماری کووید-۱۹ مشخص شد که بیشتر عوارض زایمان در زنان واکسینه نشده رخ داده است. طبق این بررسی، زنانی که اواخر دوره بارداری خود به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، در برابر عوارض ناشی از زایمان آسیب‌پذیر هستند.

همچنین احتمال بروز عوارض در این زنان بیشتر از زنانی است که در مراحل اولیه بارداری به کووید-۱۹ مبتلا شده اند یا اصلا به کووید-۱۹ مبتلا نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌ها نشان داد که زایمان زودرس، مرده‌زایی و مرگ و میر نوزادان در میان زنانی که ۲۸ روز یا کمتر از تاریخ زایمان به کروناویروس مبتلا شده‌اند، شایع‌تر است.

متخصصان اظهار داشتند که باید برای تسریع روند واکسیناسیون در زنان باردار که میزان واکسیناسیون در میان آن‌ها بسیار کمتر از عموم زنان است، اقدامات بیشتری انجام شود.

این تیم از متخصصان داده‌های مربوط به تمام زنان باردار در اسکاتلند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که شامل بیش از ۸۷ هزار زن باردار از زمان شروع واکسیناسیون در دسامبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ است. میزان واکسیناسیون در مدت زمان انجام مطالعه در زنان باردار در مقایسه با دیگر زنان ۱۸ تا ۴۴ ساله کمتر بوده است.

متخصصان دریافتند که میزان مرگ و میر جنین یا نوزاد در میان نوزادانی که ۲۸ روز پس از ابتلای مادرشان به کووید-۱۹ به دنیا آمده بودند، ۲۳ مورد در هر ۱۰۰۰ مورد تولد بوده است. همچنین تمام مرگ و میر نوزادان مربوط به مادرانی بوده که در زمان ابتلا به کووید-۱۹ واکسینه نشده بودند.

به گزارش هندوستان تایمز، به گفته متخصصان همچنین حدود ۱۷ درصد از نوزادانی که در مدت ۲۸ روز پس از ابتلای مادر به کووید-۱۹ متولد شده بودند، زودتر از موعد مقرر یعنی حدود سه هفته زودتر به دنیا آمده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زنان باردار ویروس کرونا واکسن کرونا زنان باردار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد