Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:31:33 GMT

رشد ۱۲ درصدی سازش کیفری در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۱۵۲۵

رشد ۱۲ درصدی سازش کیفری در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادگستری و قوه قضائیه به دنبال بسترسازی جهت تحقق رسالت ها و تکالیف و وظایف خود است.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه در همایش صبر، تجلیل از فعالان و منتخبین شوراهای حل اختلاف و نیکوکاران عرصه صلح و سازش که با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بیت امام راحل برگزار شد اظهار کرد: امروز توسط تمام امپراطوری رسانه ای دشمن جنگ روانی و رسانه ای علیه نظام، یک جنگ شناختی تمام عیار علیه ماهیت روشن و امبدبخش و امیدوارکننده انقلاب اسلامی راه افتاده و تمام فکرهای پلید و شیطانی و ابزارهای هنری و مدیران و کارشناسان جمع شدند تا ماهیت نورانی انقلاب ما را خاموش کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما امید داریم که خدا در این راستا کمک خواهد کرد و وجود مقدس امام زمان خواهد آمد و از این انقلاب حفاظت و حراست خواهد شد، امروز هم مقام معظم رهبری آئینه تمام نمای شخصیت حضرت امام راحل است.

موسوی بیان کرد: دادگستری و قوه قضائیه به دنبال بسترسازی جهت تحقق رسالت ها و تکالیف و وظایف خود است و در تلاش است که بتواند رسالت اصلی که پایان دادن به مشکلات و تنازعات مردمی است را با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی به سرانجام برساند. بهترین بستر، مرکز توسعه حل اختلاف و شوراهای اختلاف است که برگرفته از معتمدین
جامعه هستند و این رویه بسیار حسنه نتایج بسیار ارزشمندی داشته است‌.

وی اضافه کرد: راهبرد بزرگ سند تحول قضایی، کنترل ورودی به مراجع قضایی است که امیدواریم بتوانیم با ساختار مرکز توسعه حل اختلاف و میانجیگری و داوری آنرا به سرانجام نیکی برسانیم تا محاکم از فرسودگی و خستگی و تراکم کار نجات پیدا کنند.

صمد خدابخشی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف نیز افزود: در شورای حل اختلاف استان مرکزی ۵۴۴ نیروی انسانی فعالیت دارند که ۳۳۹ نفر بعنوان اعضا و ۱۲۹ نفر دبیر و ۴۹نفر در ستاد و ۲۸ نفر در اجرای احکام فعالیت دارند. این تعداد در ۱۴۷ شعبه سازماندهی شده اند که ۱۱۴ شعبه شهری و ۲۶ شعبه روستایی و ۳۴ شعبه صلحی و ۶۱ شعبه رایی و ۱۹ شعبه در اجرای احکام است.

وی ادامه داد: سال گذشته در ۹ ماهه ۶۶ هزار و ۶۲۹ فقره پرونده وارده شعب بوده که امسال به ۷۰ هزار و ۸۵۵ فقره با رشد ۶ درصدی رسیده همچنین مختومه شعب ۶۸ هزار فقره در سال گذشته و ۷۰ هزار فقره در سال جاری با رشد ۳ و ۶۲ صدم درصدی بوده است.

خدابخشی ادامه داد: تعداد سازش از ۱۴ هزار و ۲۶۳ فقره در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۱۰۹ فقره پرونده در سال جاری با ۱۹.۹۵ درصد رشد رسیده و درصد سازش از ۳۰.۴۸ به ۳۴.۲ درصد ارتقا پیدا کرده که بیانگر ۱۱.۶۱ درصد رشد است و میانگین زمان رسیدگی از ۳۱ به ۲۵ روز کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: درصد ابلاغ الکترونیک از ۹۰ درصد به ۹۳.۵ و تعداد پرونده های الکترونیک از ۷ هزار و ۹۳۱ فقره به ۱۶ هزار و ۶۶۷ فقره با رشد ۱۰۱ درصدی افزایش پیدا کرده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف بیان کرد: تعداد پرونده قتل سازش شده ۵ مورد رضایت قطعی و ۳ رضایت مشروط از مجموع ۲۳ پرونده ورودی مربوط به قتل بوده است. سازش کیفری نیز رشد ۱۲ درصدی داشته است.

خدابخشی ادامه داد: ۷۴ موسسه داوری فعال در سطح استان وجود دارد که فعالیت خود را در حوزه داوری انجام می دهند.

وی گفت: در شعبه تصادفات نیز پرونده های تصادفات بدون ورود به دادگستری به شعب تصادفات شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود که رضایتمندی خوبی به همراه داشته، جمع درصد صلح و سازش در پرونده های تصادفات استان ۶۹ درصد است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: حدود ۵۴ درصد از پرونده های وارده به دادگستری به شورای حل اختلاف وارد شده که نشان از تاثیر شورا در کاهش مراجعات مردم دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري استان مرکزی حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود