Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز باید به مسئله خانواده، ازدواج و زاد و ولد توجه ویژه داشت. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از خمین، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در همایش صبر، تجلیل از فعالان و منتخبان شوراهای حل اختلاف و نیکوکاران عرصه صلح و سازش با اشاره به مقام زن در جامعه اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) اسوه حسنه، کرامت، عدالت، صیانت از امامت، ولایت، آرمان‌ها، ارزش‌ها، مبانی مکتب و رسالت بزرگ پیامبر اسلام(ص) است و فرزندان فاطمه(س) و امام عصر(عج) مسیر مکتب فاطمی، آرمان‌ها، کرامت و عزت فاطمی، پاسداری از امامت، عدالت و حریت و کرامت، پاسداری از آزادگی، امنیت، امانت و صداقت، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را ادامه دادند و این مسیر راه هدایتگر حضرت فاطمه(س) برای همه ما است و این پرچم به دست امام عصر(عج) می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه امام(ره) راه حضرت فاطمه(س) است و یکی از آرمان‌های بزرگ اسلام و اهل بیت(ع) احیای حقوق زن، شخصیت او، حقوق خانواده، حق ازدواج و فرزندآوری و حمایت از این جریان باعظمت است و در واقع معجزه بزرگ تاریخ است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امروز برای بررسی شخصیت و کرامت زن و جایگاه خانواده باید جایگاه او را در خانه حضرت فاطمه(س) و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دریابیم این خانه مشعل‌داران پرفروغ برای حقوق خانواده، همسر و فرزندان هستند و متاسفانه خانواده در دنیا دچار بی‌بند و باری و فساد و آسیب‌های فراوان است و هر چه جامعه تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار می‌گیرد آسیب می‌بیند و هر چه بتواند در راستای آرمان‌های اهل بیت(ع) عمل کند سلامت و صیانت خود را حفظ می‌کند و یک موضوع بسیار مهم است‌.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: توصیه مهم به ستاد صبر، قوه قضائیه و مردم این است و به قداست و عظمت خانواده توجه کنند و جزو کلیدی‌ترین مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی است و به هر میزان در موضوع خانواده و کرامت و قداست آن موفق و سربلند باشیم جامعه بیمه می‌شود و آرمان‌های مقدس از جمله صلح و سازش به برکت خانواده است و زمانی که از خانواده غفلت کنیم آسیب‌پذیری آن بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: رشد جمعیت امروز فاجعه است زیرا استان مرکزی برخلاف رشد جمعیت اقدام می‌کند و نرخ زاد و ولد آن 6 دهم است درحالیکه این نرخ در برخی استان‌ها 3/4 است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: هر میزان برای سردار حاج قاسم سلیمانی و امام(ره) ارزش قائل هستیم باید از آنها الگو بگیریم بنابراین خانواده در تربیت فرزند نقش بسیار مهمی دارد و متاسفانه فضای مجازی آسیب‌های بسیاری وارد کرده و همه دستگاه‌ها از جمله رسانه‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دولت باید در زمینه جمعیت همت کنند و قدم بردارند.

دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: امروز باید در حوزه جمعیت، قداست و عظمت خانواده و جایگاه مادر با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله انیمیشن، سینما، تئاتر، فیلم و غیره فرهنگ‌سازی شود و اسلام مقام زن را به معنای واقعی به بشریت عرضه کرده و دارای عظمت، حرمت و کرامت است‌.

امام جمعه بوشهر: تخریب نظام خانواده و حریم زنان از برنامه‌ریزی جهان استکبار است+تصویرسلامت خانواده ضامن پیشرفت جامعه است

وی افزود: زنان و مردان در کنار یکدیگر برای رسیدن به قله‌های بلند کمال و معرفت تلاش می‌کنند بنابراین خانواده موضوع بسیار مهمی است که به خوبی آثار آن و مقام و شخصیت مادر را در خانواده‌های شهدا، علما و بزرگان می‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه باید لغزش‌ها و عوامل انحرافی بررسی شوند، گفت: از دولت، دستگاه قضا، صداوسیما و همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود به موضوع خانواده، ازدواج و زاد و ولد توجه ویژه داشته باشند همچنین تاخیر در امر ازدواج هم فرصت‌ها را از دست می‌دهد زیرا ناباروری مشکلات و هزینه‌های زیاد دارد بنابراین مسئولان و خانواده‌ها باید در این زمینه تدبیر کرد.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دری نجف آبادی حضرت فاطمه س زاد و ولد آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی