Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایرنا از میراث‌آریا، علی دارابی در نامه‌ای به حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نوشت: در اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیأت محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان بازی محلی کران به شماره ۲۴۴۲، در تاریخ اول آذر ۱۴۰۰  به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در این نامه خطاب به استاندار ایلام، ضمن ابلاغ ثبت ملی شیوه تهیه شیراز (توف) به شماره ۲۴۴۳، دانش و مهارت بومی بهره‌برداری از ونوشک (پسته کوهی) به شماره ۲۴۴۴، مهارت ساخت بوگده ملکشاهی به شماره ۲۴۴۵، مهارت پخت خورشت ترگ (تره کوهی) به شماره ۲۴۴۶ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس، بر هرگونه اقدام برای حفظ و احیای این آثار تأکید کرده است.

به گزارش ایرنا، طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مصوب، شورای ملی ثبت آثار، بررسی و تصویب شرایط و ارزش ثبت آثار در چهار حوزه آثار غیرمنقول (اماکن تاریخی فرهنگی)، آثار منقول (اموال فرهنگی و اشیا تاریخی)، آثار طبیعی (مناظر بدیع جغرافیایی، محوطه‌های طبیعی- تاریخی، پدیده‌ها و نمونه‌های ارزشمند گیاهی، جانوری و زیستگاه‌ها) و آثار ناملموس (رویدادها، مراسم و آیین‌های معنوی و فرهنگی، آواها و مهارت‌ها و شیوه‌های پخت غذاهای سنتی و...) در فهرست ملی را در بر می‌گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رییس شورا، معاون میراث‌فرهنگی نایب رییس و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی‌وطبیعی به عنوان دبیر شورا هستند که جلسات آن به صورت دوره‌ای و بر اساس پرونده‌های موضوعی با حضور اشخاص حقوقی ثابت، اشخاص حقیقی و تعدادی از صاحب‌نظران و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با هر پرونده به صورت متغیر تشکیل می‌شود.

برچسب‌ها ایلام صنایع دستی استان ایلام حسن بهرام نیا علی دارابی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام صنایع دستی استان ایلام ایلام صنایع دستی استان ایلام حسن بهرام نیا علی دارابی میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با یک سرمایه‌گذار درزمینهٔ گردشگری و میراث فرهنگی در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده در این نمایشگاه شامل ایجاد مراکز اقامتی، تفریحات آبی، زیستگاه‌های عشایری، تفرجگاه‌های بومی و بهره‌برداری از عناصر بافت تاریخی شیراز به‌عنوان تأسیسات گردشگری و فرهنگی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ارائه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به رونمایی چند کمپین گردشگری ازجمله خلیج‌فارس، مثلت کرامت نور و مثلت طلایی و همچنین امضای شش تفاهم‌نامه بین استانداران استان‌های مدنظر این کمپین‌ها و مدیران کل میراث فرهنگی افزود: در این نمایشگاه مذاکرات متنوعی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام‌شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه اجرای کمپین‌های گردشگری نقش به سزایی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارد گفت: کمپین مثلت طلایی، خلیج‌فارس و کرامت نور همچنین برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی به رشد و توسعه اقتصادی هر بخش نیز کمک خواهد کرد.

او در ادامه بابیان اینکه برای نمونه هم تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با یک سرمایه‌گذار پروژه هتل گردشگری در شهرستان فیروزآباد در این نمایشگاه منعقد شد، گفت: ساخت، تجهیز، راه‌اندازی هتل و همکاری سرمایه‌گذار در پروژه‌های میراث فرهنگی فارس ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به همکاری متقابل سرمایه‌گذار در ایجاد برخی از زیرساخت‌های گردشگری به‌عنوان دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: این پروژه سرمایه‌گذاری یک هتل در شهرستان فیروزآباد است که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او همچنین به یک توافق نامه دیگر هم در زمینه زیر ساخت تاسیات گردشگری در استان فارس هم اشاره کرد که در نمایشگاه ایران اکسپو به امضا رسید

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو