Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:51:38 GMT

خبر خوش وزیر دولت برای کشاورزان سیل زده

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۱۹۸۲

خبر خوش وزیر دولت برای کشاورزان سیل زده

احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تشریح نشست عصر امروز ( یکشنبه 3 بهمن‌ ) کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت: ساداتی نژاد با حضور در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس به سوالات و ابهامات نمایندگان به ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و محدودیت‌های اعمال شده در خصوص صادرات فلفل دلمه به کشور روسیه پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های وزیر جهاد کشاورزی شرایط صادرات مجدد فلفل دلمه رو به بهبود است و محصولات ایرانی کیفیت بسیار بالاتری از محصولات کشورهای رقیب دارد، ادامه داد: سازمان حفظ نباتات در حال مدیریت استفاده از سموم مورد ابهام روس‌ها در جریان تولید محصولات گلخانه‌ای است تا این ابهام برطرف شود و صادرات فلفل دلمه ایرانی همانند گذشته به کشورهای منطقه صادر شود.

نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی در خواست کردند تا به کشاورزان خسارت دیده در سیل‌های اخیر در زمینه بازپرداخت تسهیلات دریافتی آنها کمک شود، عنوان کرد: بر اساس اعلام ساداتی‌نژاد موضوع کمک به کشاورزان خسارت دیده در خصوص پرداخت تسهیلات در دولت در حال بررسی است و هیات دولت برای جبران خسارات ناشی از سیل اعتبارات خوبی را مصوب کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد: بر اساس اعلام وزیر جهادکشاورزی اعتبارات مصوب دولت برای جبران خسارات ناشی از سیل‌های اخیر پس از ابلاغ سریعا در مناطق سیل زده توزیع می‌شود./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند

به گزارش خبرآنلاین ؛محمدعلی نیکبخت در پایان جلسه هیئت در پاسخ به سؤال مبنی بر کنترل قیمت بازار گوشت و مرغ گفت: «برای تنظیم بازار بسترسازی تولید را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم. عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

ایلنا در خبری نوشت: وزیر کشاورزی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان ۷۰ هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

وی بیان داشت: وقتی حداکثر سازی تولید اتفاق می‌افتد قطعا بر اساس قانون عرضه و تقاضا، قیمت به تعادل می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تک به تک محصولات را رصد می‌کنیم، گفت: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش بینی‌های که صورت می‌گیرد اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم ما بدون هیچ گونه محدودیتی صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

نیکبخت در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را به سمت صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم در سنوات آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسئولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد مورد توجه ما است و باید در خدمت تولید کننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با هماهنگی که با صاحبان صنایع به صورت مرتب انجام می‌شود به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی بروند که محصولات مازاد کشاورزان را بخرند.

نیکبخت افزود: در مورد برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی سیاست ما بر این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی ورود پیدا نکند تا بازرگانانی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند و یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901820

دیگر خبرها

  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت