Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:56:11 GMT

9 میلیون قطعه محصولات ایران خودرو ردیابی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۳۱۷

9 میلیون قطعه محصولات ایران خودرو ردیابی می‌شوند

اخبار شرکتها؛ ایکوپرس- ارسلان بلوک‌آذری، گفت: بیش از 350 میلیون شماره سریال قطعه در بانک اطلاعات مشترک میان ایران خودرو و پلیس وجود دارد و از سال 1383 تا کنون امکان ردیابی حدود 9 میلیون قطعه از سوی پلیس فراهم شده است.

وی با بیان این که براساس تعاملات سازنده با پلیس، پروژه‌های متعددی در حوزه های فنی و مهندسی محصولات ایران خودرو تعریف و اجرا شده، گفت: بهبودهای قابل توجهی برای ارتقای ایمنی محصولات در برابر سرقت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوک‌آذری گفت: سیستم ردیابی قطعات در راستای ارتقای ایمنی محصولات و افزایش رضایتمندی مشتریان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با بهبودهای صورت گرفته، مسیر سرقت از طریق درهای جانبی، صندوق، در موتور و ECU در تمامی محصولات ایران خودرو مسدود شده است.

وی با تاکید بر این‌که اقدامات و اصلاحات افزایش ایمنی انواع محصولات برای کاهش سرقت متوقف نخواهد شد، افزود: اصلاح براکت ضد سرقت قفل های جانبی خانواده پژو و سمند، طراحی صفحه ضد سرقت جدید برای مجموعه قفل جانبی، قفل سوییچی خانواده دنا، اصلاح و بهبود طرح قفل سوییچی خانواده تارا، حذف قفل سوییچی در صندوق عقب در محصولات دنا، دنا پلاس و تارا آخرین اقدامات اصلاحی در زمینه افزایش ایمنی محصولات دربرابر سرقت بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد تغییرات در دستگیره ها برای بستن منافذ دسترسی به مجموعه قفل های درهای جانبی پارس، همچنین نصب محافظ قفل برای در موتور خانواده دنا و پارس، سمند، سورن، آریسان، رانا و 206 با تایید پلیس آگاهی کشور صورت گرفته است.

بلوک‌آذری افزود: در حال حاضر بیش از 500 نفر از افسران اداره آگاهی در ایران خودرو و دفاتر منطقه ای این شرکت نسبت به نحوه شناسایی قطعات دارای کد ردیابی و نحوه استخراج اطلاعات مشارکت دارند. تعداد قطعات قابل ردیابی در هر محصول متغیر است که طبق اطلاعات موجود بیشترین آن با 100 قطعه کد گذاری شده است.

وی تصریح کرد: مسیر افزایش ایمنی محصولات در برابر سرقت، با هدف ارتقای کیفیت محصول، کاهش ریسک سرقت، افزایش امنیت و ارتقای رضایت مشتریان ایران خودرو، ادامه خواهدداشت.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران خودرو قطعات خودرو ایمنی محصولات ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا صادقی پور سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو مراجعه یکی از شهروندان و اعلام سرقت یک دستگاه خودرو پراید که در موقعیت خیابان سبلان شمالی به وقوع پیوسته، تیم تجسس کلانتری ۱۰۶ نامجو به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی دوربین‌های مداربسته و بازبینی حوالی محل وقوع سرقت، مشخص گردید که فردی که خودرو را سرقت نموده ۳۴ ساله و سابقه دار و شناخته شده می‌باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تحقیق و بررسی بیشتر، مخفیگاه سارق شناسایی شده و پس از کسب دستور قضائی، مأموران پلیس به محل اختفای متهم اعزام شدند.

وی افزود: نهایتاً سارق سابقه دار در مخفیگاه خود که محلی برای مصرف کنندگان مواد بوده، شناسایی و دستگیر شد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهم به سه فقره سرقت در حوالی خیابان سبلان شمالی اعتراف کرده و برای تحقیقات بیشتر تحویل پایگاه پلیس آگاهی شد.

سرهنگ صادقی پور در آخر بیان داشت: شهروندان با رعایت هشدارهای پلیسی و ایمن نمودن خودروهای خود و عدم پارک خودرو در محل‌های تاریک و خلوت از وقوع این نوع سرقت‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر 6088576

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت