Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@15:15:12 GMT

ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۳۲۴

ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: نظامیان اشغالگر آمریکایی در راستای تقویت بیشتر پایگاه‌های خود در سوریه، یک کاروان نظامی شامل چندین تانک و تجهیزات نظامی و سلاح را به حومه استان حسکه وارد کردند.

منابع محلی به خبرنگار سانا اطلاع دادند کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۶۶ کامیون از جمله ۳۵ کانتینر حامل تجهیزات نظامی و سلاح، ۲۵ کامیون حامل تانک و ۶ خودرو زرهی از خاک عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد خاک سوریه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منابع افزودند: در بین تجهیزات نظامی تانک‌های مدرنی وجود داشت که نیروهای آمریکایی از آن برای پشتیبانی از نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت خود با هدف تسلط دوباره بر زندان «الصناعه» در شهر حس که که شاهد انفجارها و فرار دسته جمعی زندانیان داعش از آن بوده است، استفاده خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مواضعی را در اطراف زندان «الصناعه» و مقبره «غویران» در شهر «حسکه» سوریه هدف قرار دادند. نیروهای قسد نیز که تا کنون از ورود به زندان الصناعه ناکام مانده‌اند، با بلندگو از عناصر داعش که در زندان سنگر گرفته‌اند، می‌خواهند سلاح‌های خود را تحویل و تسلیم شوند.

این تحولات در حالی است که جنگنده‌های آمریکایی روز جمعه ساختمان مجتمع فنی شهر «حسکه» را به بهانه پناه بردن زندانیان فراری زندان الصناعه به آن، بمباران و کاملاً تخریب کردند. گزارش‌ها حاکی است جنگنده‌های آمریکایی همچنین قصد داشتند دانشکده اقتصاد را به بهانه تعقیب و پیگرد فراریان زندان «الصناعه» که تحت سیطره شبه نظامیان قسد قرار دارد، بمباران و تخریب کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کاروان آمریکایی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس