Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@11:45:08 GMT

یک کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد خاک سوریه شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۳۹۸

یک کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد خاک سوریه شد

 به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نظامیان اشغالگر آمریکایی در راستای تقویت بیشتر پایگاه‌های خود در سوریه، یک کاروان نظامی شامل چندین تانک و تجهیزات نظامی و سلاح را به حومه استان حسکه وارد کردند.

منابع محلی به خبرنگار سانا اطلاع دادند کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۶۶ کامیون از جمله ۳۵ کانتینر حامل تجهیزات نظامی و سلاح، ۲۵ کامیون حامل تانک و ۶ خودرو زرهی از خاک عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد خاک سوریه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزودند: در بین تجهیزات نظامی تانک‌های مدرنی وجود داشت که نیروهای آمریکایی از آن برای پشتیبانی از نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت خود با هدف تسلط دوباره بر زندان «الصناعه» در شهر حس که که شاهد انفجارها و فرار دسته جمعی زندانیان داعش از آن بوده است، استفاده خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مواضعی را در اطراف زندان «الصناعه» و مقبره «غویران» در شهر «حسکه» سوریه هدف قرار دادند. نیروهای قسد نیز که تا کنون از ورود به زندان الصناعه ناکام مانده‌اند، با بلندگو از عناصر داعش که در زندان سنگر گرفته‌اند، می‌خواهند سلاح‌های خود را تحویل و تسلیم شوند.

این تحولات در حالی است که جنگنده‌های آمریکایی روز جمعه ساختمان مجتمع فنی شهر «حسکه» را به بهانه پناه بردن زندانیان فراری زندان الصناعه به آن، بمباران و کاملاً تخریب کردند. گزارش‌ها حاکی است جنگنده‌های آمریکایی همچنین قصد داشتند دانشکده اقتصاد را به بهانه تعقیب و پیگرد فراریان زندان «الصناعه» که تحت سیطره شبه نظامیان قسد قرار دارد، بمباران و تخریب کنند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: کاروان نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده