Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:37:04 GMT

مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) امام شناسی است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۴۰۳

مهم‌ترین ویژگی حضرت زهرا(س) امام شناسی است

ایسنا/گیلان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، مهم‌ترین و بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) را امام شناسی دانست و گفت: بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س)، امام‌شناسی ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله محمدی در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: این بانوی گرانقدر در طول عمر با برکت خود خدمات زیادی را به دین اسلام کرده و بهترین الگو برای زنان و دختران به لحاظ وبژگی‌های معنوی، اخلاقی و دینداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی مناسب در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه دانست و گفت: به این بانوی بزرگوار به دلیل جامع‌ بودن شخصیت لقب «سیده النساء العالمین» داده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) افزود: حیا، عفت، فعالیت اجتماعی و سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد لذا در این عرصه‌ها فرهنگ سازی انجام شود.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر شخصیت و جایگاه والای حضرت زهرا(س) در پیشگاه پروردگار بیان کرد: اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه‌ زهرا(س) نبود، ایشان صدیقه‌ کبری نام نمی‌گرفت زیرا صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد.

وی با بیان اینکه باید ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) را شناسایی کنیم و در جامعه گسترش دهیم، تصریح کرد: باید متولیان امر ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) را بررسی و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنند، زیرا انجام اینکار منجر به ایجاد امید در جامعه می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان مهم‌ترین و بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) را امام شناسی دانست و گفت: بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س)، امام‌شناسی ایشان بوده است که نمونه بارز آن دفاع از حضرت امیر المومنین(ع) نه به عنوان همسر بلکه به دلیل امام بودن است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در راه شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) باید از ابزار روز نیز بهره‌مند شده و برای معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد بلکه در جامعه امروز ما هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است لذا باید از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز زن امام شناسی بارزترین ویژگی حضرت زهرا س حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی علی عین الکمال بعد از ظهر شنبه در در جمع عزاداران و سوگواران شهادت صادق آل محمد (ع) در جوار آستان مقدس امامزاده سید محمد دیباج بیان کرد: حلم و بردباری امام جعفر صادق (ع) به عنوان درس بزرگ برای شیعیان محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز جامعه ما به حلم و بردباری فراوان نیاز دارد که به عنوان یک فرهنگ ترویج و گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: کانون خانواده‌ها باید نشأت گرفته از حلم و بردباری باشد زیرا دشمنان برای برهم زدن کانون گرم خانواده‌ها از هجمه فراوان استفاده می‌کنند.

عین الکمال با بیان اینکه مکتب بس عظیم امام جعفر صادق (ع) برای همه شیعیان درس آموز است، تاکید کرد: باید از دانشگاه درس اخلاق و مهربانی این امام عزیز، توشه‌ای داشته باشیم.

کد خبر 6096504

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است