Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@04:21:48 GMT

استماع گزارش مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون عمران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۲۶۱۱

استماع گزارش مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون عمران

به گزارش تابناک، عبدالجلال ایری در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از رویکردها، برنامه‌ها و اولویت‌های مجموعه تحت مدیریت خود ارائه کرد. از جمله این برنامه‌ها به تبدیل مرکز از کارگزار پیرو به کارگزار پیشرو و بهره گیری از ظرفیت نخبگان در هم آفرینی اسناد سیاستی باز می‌گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه اظهار کرد:هم‌گرایی سیاستی و هم افزایی کارشناسی با نهاد‌های مختلف اثرگذار و کنشگری فعال در تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۱، تقویت تعاملات و ارتباطات با کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس، توسعه اسناد سیاستی و گزارش‌های علمی تحلیلی، توسعه ابزار‌های نوین پژوهشی و سیاست گذاری و تعامل با اندیشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از جمله برنامه‌های مرکز پژوهش‌های مجلس به شمار می‌رود. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین گزارشی در خصوص برنامه‌های عملیاتی گروه عمران و شهرسازی مرکز به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها به الزامات و ملاحضات تحقق قانون جهش تولید مسکن و جلوگیری از تکرار مشکلات حقوقی و مدیریتی طبق تجارب پروژ‌های پیشین مانند مسکن مهر و اقدام ملی و تکرار معضلات مربوط به جانمایی و مکان یابی و مشکلات مربوط به ارائه خدمات و پیشرفت پروژه‌ها، باز می‌گشت. همچنین در خصوص فعالیت‌های گروه حمل و نقل مرکز پژوهش‌ها نیز گزارشی ارائه شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس این گزارش مهمترین چالش پیش روی این حوزه نبود اهداف و استراتژی مصوب در بخش حمل و نقل کشور، نبود طرح جامع حمل و نقلی به عنوان مهترین سند مورد نیاز این بخش، عدم توجه به موضوعات راهبری نظیر ترانزیت کالا و وضعیت نامناسب پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای بخش حمل و نقل و آمار بالای سوانح رانندگی، می‌باشد. ضرورت اصلاح نظام حکمرانی حمل و نقل و اعمال مدیریت یک پارچه، ضرورت تدوین و استقرار نظام اولویت بندی و غربالگری پروژه‌های حمل و نقل و توزیع اعتبارات بر اساس اولویت ازجمله موارد لازم برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور است.

سخنگوی کمیسیون عمران در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در خصوص موضوعات مربوط به بخش آب نیز گزارشی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شد. از جمله موضوعات مطرح شده به ارزیابی وضعیت آب‌های مرزی و منابع مشترک، آب‌های ژرف، انتقال بین حوزه‌ای و شیرین سازی و انتقال آب دریا باز میگشت. مرکز پژوهش‌های مجلس کمیته‌ای تشکیل داده تا ضمن آسیب شناسی برنامه ششم توسعه، اولولیت‌ها و احکام جامانده برای برنامه هفتم را شناسایی و ارائه کند.

وی در پایان بیان کرد:همچنین در جلسه امروز طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت رفع ابهامات به کمیته تخصصی مربوطه ارجاع شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه کمیسیون عمران مجلس مرکز پژوهش های مجلس اصلاح قانون نظام مهندسی مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه مرکز پژوهش های مجلس کمیسیون عمران مرکز پژوهش ها برنامه ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه

ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 تن از نمایندگان آغاز شد که روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار وکلای ملت در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بخش دوم جداول
-گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار
-گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1)
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (1) بند (الف) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان،گردشگری و رسانه های جمعی.
-گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده از سوخت مازاد توسط نیروگاه‌ها
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض و استنکاف در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی./

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی غایبان و متاخران این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

1-حسین بامیری
2-حسن شجاعی
3-محمد صفری
4-محمود عباس زاده
5-اردشیر مطهری
6-فاطمه مقصودی
7-عادل نجف‌زاده

عضو هیئت رئیسه در پایان عنوان کرد که روز گذشته نام آقای مبلغی در اسامی غایبان و متاخران قرائت شد که وی در جلسه حضور داشتند بنابراین اصلاح می‌شود.

بنابراین گزارش، نمایندگان از روز گذشته در 2 شیفت کاری وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شدند و و بهارستان‌نشینان در جلسه نوبت صبح دیروز، جدول شماره 5 مربوط  «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»،  جدول شماره 7 با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال 1403» و جدول شماره 9 با عنوان  «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال1403» به تصویب رسید.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند