Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام سید جلال رضوی در سفر یک‌روزه به زاهدان در دیدار با دبیر و معاونان ستاد امر به معروف ونهی از منکر، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری و مسئولان دانشکده مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه اقدامات و برنامه‌های فرهنگی در مسیر احیای حداکثری این دو فریضه  گفت: بزرگترین و بارزترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر بویژه در سیستان وبلوچستان مساله اجرای عملی وحدت شیعه و سنی است که برهم زدن آن نیز به عنوان یک منکر بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به تاکید و توجه ویژه امام خمینی (ره) به اجرای این دو فریضه واجب در جامعه  گفت: دغدغه‌مندی امام راحل در خصوص این مساله تا حدی بود که ساواک بر اساس امر به معروف و نهی از منکر امام راحل را می‌شناخت؛ اگر این عنصر در کلام و عمل ایشان نبود امروز شاهد این تحول عظیم و شکل‌گیری جریان‌های مقاومت و مردمی در سراسر منطقه نبودیم.

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به شکلی نقش پل ارتباطی بین ایده سازان، اندیشه ورزان و افراد صاحب نظر برای ایجاد تحول بویژه در این حوزه را ایفا و از اندیشمندان جامعه جهت پیشبرد این امر مقدس استفاده کند که در این راستا تحقق وحدت عملی میان این افراد امری اجتناب ناپذیر است.

او  افزود: بزودی پیش نویس تفاهم‌نامه مشترک میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان و دانشگاه مذاهب اسلامی این استان با پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور آماده می‌شود که در قالب آن قرار است اقدامات فرهنگی و علمی متعددی در راستای احیای فریضتین انجام شود.

حجت الاسلام رضوی همچنین جایگاه و نقش گروه‌های جهادی در مسیر پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی و خدمت بی‌منت به مردم را بسیار ارزشمند و غیرقابل انکار برشمرد و تاکید کرد: ترغیب، تشویق، پشتیبانی و همکاری با گروه‌های جهادی مسأله‌ای است که امروز می‌توان از آن به عنوان یکی از مهمترین معروف‌های استان نام برد.

حرکت خزنده منکرات از جوامع غربی به کشورهای اسلامی

نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر شکل نگیرد بداخلاقی‌ها و معضلات اجتماعی گسترش می‌یابد که در همین راستا فعالیت ستاد امر به معروف ونهی از منکر یک ضرورت است.

مولوی نذیر احمد سلامی افزود: متأسفانه مصادیق مختلف منکرات از جوامع غربی به صورت خزنده در حال ورود به کشورهای اسلامی است که تنها راه مقابله با این موارد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور بوده و باید جلوی گسترش آنها را گرفت تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

او  تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها ویژه مردم نیست بلکه مسؤولان و دولت مردان و علما نیز مشمول آن می‌شوند و همه باید یکدیگر را به سمت خوبی‌ها دعوت و در برابر منکرات ایستادگی کنیم.

کتاب جامع امر به معروف و نهی از منکر تدوین می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته این ستاد در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از تدوین کتاب جامع امر به معروف و نهی از منکر ویژه اهل سنت با همکاری پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور و علمای شیعه و سنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محسن اکبری گفت:  مراحل مقدماتی این کار انجام و سلسله جلسات نیز در سیستان و بلوچستان و قم با حضور نماینده ولی فقیه در استان انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر استانداری سیستان و بلوچستان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان