Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - غلام‌محمد طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان، همزمانی میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت حضرت امام خمینی (ره) با ماه بهمن را هم‌زمانی معناداری دانست و گفت: این تقارن معنادار بیانگر پیوند میان آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و حرکت انقلابی ملت ایران با سیره حضرت فاطمه زهرا (س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره)، حضرت زهرا (س) را الگویی تام و تمام برای همه به ویژه بانوان دانست.

به گفته او  آن حضرت نمونه بارز روشنگری، بصیرت افزایی و حضور به موقع در صحنه است.

طاهری گفت: یکى از بزرگ‏‌ترین درس‏هاى عملى حضرت زهرا (س) حضور فعّال در صحنه‌‏هاى اجتماعى و سیاسى با حفظ عفّت و حجاب و ارزش‏هاى وجودى زن است که در انقلاب اسلامى ایران، تبلور یافت و الگویى براى زنان مسلمان در سراسر جهان گردید.

وی تأسّى به اسوه و الگوى برتر زنان جهان، حضرت زهرا (س) را نجات بخش بانوی مسلمان در اقصی نقاط جهان دانست و افزود: با تکیه بر الگوى عملى فاطمى، می‌توان به خودباورى و احیاى هویّت اسلامى دست یافت.

طاهری در ادامه به نقش زن در بیداری جوامع اشاره و با ذکر نمونه‌هایی تاریخی از این مهم، گفت:موج بیداری اسلامی روزبه‌روز و با شعاع جهانی در حال گسترش است و بسیاری از بانوان انقلابی پرچم‌داران این نهضت بیداری در جهان معاصر هستند.

او  با بیان اینکه در دیدگاه اسلام هرگز نقش انسانی زن در زندگی اجتماعی کوچک ‏شمرده نمی‌شود، گفت: اسلام صلاحیت زنان برای دستیابی به بالاترین مراتب کمال را مورد تأیید قرار داده است و رسالت پیامبر اکرم (ص) در زدودن خرافات جاهلیت و معرفی جایگاه شامخ زن در حیات اجتماعی-سیاسی، در رفتار آن بزرگوار با حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی یافت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش کمرنگ زن در دوران قبل از انقلاب، نگاه تحقیرآمیز و جاهلانه طاغوت به شخصیت زن را با نگاه جاهلانه قبل از اسلام برابر دانست و گفت:در دوران تاریک رژیم شاهنشاهی زن جلوه و مظهر هیجانات پست و بی ارزش قرار داشت و جایگاه زن به انحطاط و زوال کشیده شده بود.

او نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی را نقش محوری دانست و تصریح کرد: در مبارزات ابتدای انقلاب بسیاری از بانوان مومنه و انقلابی در صف مقدم قرار داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تمام عرصه‌ها بانوان حضور موفقی داشته و گاهی نیز جلوتر از مردان قرارگرفته‌اند.

طاهری ادامه داد: در پیشبرد اهداف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اگر بانوان در کنار مردان قرار نمی‌گرفتند بی‌شک شاهد این افتخارآفرینی‌ها نبودیم.

او  گفت: امام خمینی (ره) در سخنان خود بار‌ها ضمن اشاره به حضور پررنگ زنان در تظاهرات خیابانی آنان را به‌عنوان پیشروان نهضت اسلامی قلمداد می‌کردند و در حقیقت انقلاب اسلامی میدان را برای فعالیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بانوان باز کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زن ایرانی با تمسک به الگو‌های درخشان اسلامی همچون حضرت زهرا (س) و خودباوری تلاش کرد در عین خانواده‌گرایی و مدیریت فرهنگی خانه و تربیت فرزند و همسرداری، در جهاد اجتماعی و تمدن سازی اسلامی نیز نقش‌آفرینی کند، چرا که هر یک از زنان جامعه نقش مهمی را در خانواده و اجتماع بر عهده دارند.

طاهری تاکید کرد: امروز و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، و در گام دوم انقلاب باید به سبک زندگی و نقش موثر و سازنده زنان به طور ویژه پرداخته شود تا با ترویج ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نگرش بانوان جامعه را نسبت به سبک زندگی تغییر داده و زنان جامعه اسلامی نیز بر این باور باشند که بزرگ‌ترین حق زن کرامت آن‌هاست و با احیاء این کرامت به عنوان یک حق الهی و ارتقاء سطح علمی و معنوی خود جزء گروه‌های مرجع و الگو‌های اجتماعی مثبت و حرکت آفرین باشند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانوان انقلابی مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای رابطین امور بانوان و خانواده استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به اثرگذاری استادان زن در جامعه اظهار کرد: شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان؛ شکل گرفته است که اهدافی همچون راهبری شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه، توانمندسازی تخصصی شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه؛ هماهنگی و نظارت بر عملکرد شورا‌های راهبری استان‌ها، هماهنگی و نظارت بر عملکرد مسئولین استان‌ها؛ ایجاد بستر تعاملی با فعالان حوزه زنان و خانواده داخل و خارج از دانشگاه را در دستور کار دارد.

قاسمی با بیان اینکه امور زنان و خانواده باید در امور دانشجویان خانم، با قوت وارد شوند، ادامه داد: ویژگی و فطرت نهادینه شده بانوان در آموزش و تعلیم و پرورش، به لحاظ پارامتر انتقال مفاهیم و دارا بودن مؤلفه‌ها و خصایص ذاتی همچون مهرورزی، صبوری و خستگی ناپذیری که خداوند در زن برای مادری قرار داده است، در شغل بسیاری از اساتید خانم تبلور یافته است.

وی با اشاره به هدف اساسی آموزش عالی خاطرنشان کرد: بانوان در هر رشته و مقطعی که تدریس می‌کنند، اهتمام ویژه‌ای را صرف صلح‌گرایی در محیط‌های سخت و ستیزه‌جو می‌نمایند. چنین معلمانی به ترویج فرهنگ تعامل، صلح و مدارا می‌پردازند و با گفتار و کردار خود، آموزش می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با اشاره به دغدغه استادان هیئت علمی، تصریح کرد: جامعه چه تفاوتی بین زنان موفق و موثر در دنیای امروزی قائل شده است؟ پیامد حضور زنان موثر در جایگاه علمی، تا چه حد انفاق افتاده است؟ برای رشد هوش و نبوغ لازمه زنان در حوزه تعلیم و تربیت، چه تسهیلاتی درنظر گرفته شده است؟

نرگس عطریان با تأکید بر نیاز‌های بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: فعالیت‌های ورزشی، جبران مشکلات ارگونومی و ساعات کار زیاد، برنامه‌های کمک آموزشی فرزندان، توانمندسازی شایستگی‌های فرهنگی در زنان، ازجمله موارد مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

در پایان این نشست، از بانوان هیئت علمی برگزیده و افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد، نجفی رییس دانشگاه آزاد استان، محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان استانی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است