Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

سالانه چه تعداد ماشین آلات سنگین نیاز داریم؟

محتشمی پور: سالانه حدود ۳۰۰۰ ماشین نیاز داریم. یک گروه ماشین آلات معدنی و یک گروه ماشین آلات راهسازی داریم. ماشین آلات راهسازی در کلاس پایین‌تر قرار دادند، ولی ماشین آلات معدنی حجم و توان بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک مقطعی در چند سال قبل هپکو در همکاری با شرکت‌های بین‌المللی اقدام به تولید کرد، اما پس از آن به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد تولید قطع شد. واردات مشروط به قرارداد با هپکو است. معدن‌هایی که بیش از ۴ الی ۵ دستگاه نیاز داشته باشند به شرطی مجوز واردات می‌دهند که قرارداد با هپکو ببندند.

واردات سال های گذشته چه میزان بوده است؟

محتشمی پور: واردات سالانه طی چند سال گذشته حدود ۵۰۰ دستگاه بوده است. امسال عدد خیلی متفاوت نیست. درکل پانصد الی ششصد دستگاه برآورد می شود. نیاز صنایع معدنی به ماشین آلات خیلی بیشتر است .تولید ماشین آلات صنعتی در چند سال اخیر نداشتیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماشین آلات معدنی ماشین آلات صنعتی ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم