Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بهداشت جهانی پایان پاندمی کرونا در اروپا بعد از فروکش کردن موج اومیکرون را قابل قبول دانسته و رسانه‌ها از برگزاری اعتراضات بعضا خشونت بار ضد قواعد کرونایی در بروکسل خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان موضوعی حل نشده در اروپا باقی مانده و به ویژه سویه اومیکرون به صورت روزافزون در این اتحادیه جولان داده و درد سرهای بیشتری را برای مقام ها و شهروندان این اتحادیه ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی سازمان بهداشت جهانی درباره پایان کرونا در اروپا

سازمان بهداشت جهانی پایان کرونا در اروپا را بعد از گذر از موج کنونی اومیکرون امکان پذیر می داند. "هانس کلوگ"، رئیس منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: این احتمال وجود دارد که این منطقه به سمت مرحله پایانی همه گیری حرکت کند.

وی در عین حال با توجه به جهش های احتمالی این ویروس از همگان خواسته که جوانب احتیاط را رعایت کنند. کلوگ در این باره گفت: ویروس کرونا بیش از یک بار ما را غافلگیر کرده پس باید مراقب باشیم.

این مقام سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: اگر موج فعلی کرونا در اروپا فروکش کند ایمنی جهانی یا به لطف واکسیناسیون و یا به دلیل ابتلا برای چندین هفته و ماه وجود خواهد داشت. علاوه بر این تاثیرات فصلی در بهار و تابستان پیش رو وجود خواهد داشت.

بر اساس ارزیابی سازمان بهداشت جهانی تا ماه مارس حدود 60 درصد همه ساکنان اروپا به اومیکرون مبتلا خواهند شد. کلوگ گفت: این نوع کرونا بسیار مسری است اما معمولا به نظر می رسد که باعث بیماری با سیر خفیف تری نسبت به انواع ویروس های قبلی می شود.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بروکسل

بر اساس اطلاعات پلیس در بروکسل حدود 50 هزار نفر علیه قواعد و محدودیت های کرونایی اعتراض کردند که بعضا با خشونت و درگیری هایی همراه بود. 6 نفر هم به دلیل همراه داشتن وسایل خطرناک و ممنوعه دستگیر شدند.

به گزارش رسانه های بلژیک، معترضان از ایستگاه قطار شمالی به سمت محله اروپایی حرکت کردند که در آنجا شورش هایی رخ داد. برخی معترضان به سمت نیروهای پلیس اشیائی را پرتاب کرده و به ساختمان ها آسیب می رساندند. معترضان به ساختمان های نهادهای مهم اروپایی هم آسیب رساندند.

بر اساس اطلاعات پلیس این اعتراضات در ساعت3 بعد از ظهر امروز منحل شد. پلیس علیه معترضان از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی در کشورهای اروپایی

در بلژیک تعداد مبتلایان جدید به کرونا در هفته گذشته به بیش از 60 هزار نفر رسیده و دولت برخی محدودیت ها و قواعد جدید را برای مهار بحران اعمال کرده است.

رکورد شاخص ابتلای هفتگی در آلمان شکسته شد

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از رکورد جدید در شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای 100 هزار نفر خبر داده و اعلام کرد که این رقم به 806.6 نفر رسیده است. بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی در آلمان در عرض 24ساعت 85440 نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 54 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی کرونا در اروپا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی