Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، یک تیم آلمانی ابزار یادگیری ماشینی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به طور دقیق پیش بینی کند که آیا یک بیمار بدحال بر اثر  ابتلا به کووید می‌میرد یا خیر.

این سیستم از نمونه‌های خون برای اندازه‌گیری سطح  ۱۴ پروتئین استفاده می‌کند که نشان‌دهنده پیامدهای ابتلا به کووید است؛ محققان امیدوارند که ابزار آنها بتواند به بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت های بهداشتی در تصمیم گیری آگاهانه با منابع محدود کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از بیمارستان‌های ایالات متحده و بیمارستان‌های سراسر جهان در طول موج‌های کووید، مجبور به مراقبت‌های جیره‌بندی شده‌اند. محققان ممکن است این ابزار جدید را ایجاد کرده باشند که از یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی بهتر نتایج سلامت بیماران کووید در بیمارستان استفاده کنند و به پزشکان کمک کنند تا تصمیمات درمانی آگاهانه‌تری بگیرند.

این تیم تحقیقاتی آلمانی از «Charity-University Medicine» در برلین، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های دانشگاهی این کشور، می‌گویند ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که آنها توسعه داده‌اند، با بررسی سطوح چهارده پروتئینی که در خون افراد یافت می‌شود می‌تواند وضعیت ابتلای بیماران به کرونا را به دقت ارزیابی کند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کووید 19 هوش مصنوعی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش

  نبی بامریان رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش گفت: 65 بیمار دیالیزی ثبت شده در شهرستان خاش و تفتان خدمات رایگان را در بخش دیالیز این بیمارستان دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: برای هر بیمار به‌طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ جلسه دیالیز انجام می‌شود که گاهی تا چند ساعت طول می کشد و همین موضوع ضرورت توسعه بخش دیالیز بیمارستان را گوشزد می‌کرد.
 
وی ادامه داد: بخش دیالیز این بیمارستان دارای 8 دستگاه دیالیز است و بر همین اساس عملیات توسعه بخش دیالیز جهت 20 تخت در حال انجام است.
  بامریان ادامه داد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش به صورت شبانه روزی (حتی در روزهای جمعه و تعطیل) به بیماران ارائه خدمات می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد