Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتقد سینما و تلویزیون معتقد است استمرار تماشا توسط مخاطب در شبکه نمایش خانگی همچنان برقرار و نقطه امیدی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان محسوب می شود.

شبکه نمایش خانگی با وجود اینکه خیلی زود روی کار آمد اما تبدیل به یکی از پر مخاطب‌ترین رسانههای تصویری در بین مخاطبان شد.

پلتفرم‌های اینترنتی چون «نماوا»، «فیلیمو»، «نت فیلم» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که این روزها با تولید و ساخت فیلم و سریال‌های متنوع مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند باعث شده اغلب کارگردانان و تهیه کنندگان کم و بیش از فضای رسانه ملی و صدا و سیما فاصله بگیرند و کار خود را در شبکه نمایش خانگی پر قدرت‌تر ادامه دهند چراکه رسانه ملی با محدودیت و ممیزی‌هایی که در دامن خود جای داده باعث شده فیلمسازان بیشتر پذیرای این پلتفرم‌های اینترنتی باشند و شانس خود را این بار در شبکه نمایش خانگی امتحان کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که اگر سانسور در فضای فیلمنامه و نگارش یک اثر حاکم باشد ضربه زیادی به آن کار وارد می‌شود و همین مسئله کاهش و ریزش مخاطب را در پی خواهد داشت و از طرفی نیز بودجهای که از این شبکه‌ها به دست می‌آید بسیار بیشتر از تلویزیون است که این مسئله کشش فیلم‌سازان به سمت این رسانههای اینترنتی را بیشتر کرده است.

به همین بهانه و با توجه به اینکه آیا با وجود اینکه درحال حاضر سریال‌های جدیدی در ژانرهای مختلف که تعدادشان کم هم نیست در شبکه نمایش خانگی به پخش می‌رسند می‌توانند مانند سریال‌های پر فروغی که قبل از ساخت این آثار جدید در شبکه نمایش خانگی به پخش رسیدند و مورد اقبال مخاطبان واقع شدند فرمون و کنترل ادامه راه را دست بگیرند و پا به پای آن‌ها یا حتی پیشتاز از سریال‌های قبل جلو بروند یا خیر  با چند منتقد سینما و تلویزیون گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانیم.

حسین سلطان‌محمدی، منتقد سینما و تلویزیون، سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی «خسوف»، «نیسان آبی»، «جزیره» و «حرفه‌ای» را با یکدیگر مقایسه و مورد بررسی قرار داد و به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: موضوعات سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی به نسبت موضوعات قبل التهاب کمتری دارند که می‌توان گفت چنین موضوعی یا کنترل شده یا احیانا مواردی که باعث التهاب کار می‌شد را از میان برداشته‌اند که این مسئله یک نکته قابل تأمل است.

او ادامه داد: در نکته بعد باید به این موضوع اشاره کرد که کارگردانان این سریال‌ها اعم از منوچهر هادی، مازیار میری و سیروس مقدم اغلب محبوب و مورد تائید مردم هستند و به نوعی از راه تلویزیون وارد میدان شبکه نمایش خانگی شده‌اند. تنوع کارگردان یا ورود افراد جدید نشان دهنده فعال و پر مخاطب بودن است که استمرار تماشا توسط مخاطب در شبکه نمایش خانگی همچنان برقرار و نقطه امیدی برای سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان محسوب می‌شود.

این منتقد در ادامه بیان کرد: در خصوص کیفیت آثار رسانه‌ها به زعم کارشناسان باید گفت بعضی از آثار نوسان دارد و تا به اینجا عده‌ای «نیسان آبی» را مورد وثوق قرار ندادند و برخی نیز با طعنه از «جزیره» یاد می‌کنند اما همه چیز به تأمل و صبر بیننده بستگی دارد تا اثر در انتها خود را نشان دهد و باید منتظر بود و دید این بسته و پکیجی که این روزها به‌صورت همزمان در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود و به پخش می‌رسد چگونه رو به جلو حرکت می‌کند و پرسش مهمی که باید مطرح کرد این است که آیا با توجه به ارائه نمایش بعد از چند دوره پخش سریال‌های پر التهاب، پرهیاهو و پر خبر و همزمانی پخش با بازگشایی سالن‌های سینما شوق و اشتیاق مردم به شبکه نمایش خانگی همچون گذشته خواهد بود یا خیر؟!

سلطان‌محمدی در  پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سیروس مقدم سال‌ها در تلویزیون کار کرده و با سریال «پایتخت» در ژانر طنز به شهرت رسیده چقدر در شبکه نمایش خانگی با سریال «جزیره» در ژانر اجتماعی و درام می‌تواند موفق عمل کند و مخاطبان از این اثر رضایت کافی داشته باشند؟ اظهار کرد: سیروس مقدم تجربه سنگینی در سریال سازی دارد و ذائقه مخاطب را به خوبی می‌شناسد. سریال «پایتخت» هم یکی از همان آثار بسیار شاخص است و در کنار آن می‌توان به سریال «میکائیل» که به نوبه خود مورد اقبال عموم قرار گرفت نیز اشاره کرد.

این منتقد خاطرنشان کرد: سیروس مقدم تجربه ساخت سریال در خارج از پایتخت را دارد و با فضای بومی و منطقه‌ای برای درگیر کردن مخاطب شهری و منطقه‌ای آشنایی دارد و آن را تجربه کرده است. به نظر من این کارگردان قابل اعتماد، اطمینان و امتحان و محک زدن است اما با توجه به سابقه به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نسبت به بقیه سازندگان نداشته باشد. اما می‌توان فاکتورهای جذب مخاطب در سریال جدید سیروس مقدم به نام «جزیره» را پر رنگ دید.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه ساخت فیلم رسانه ملی صدا و سیما رسانه ملی بودجه تلویزیون رسانه سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر سرمایه گذاران شاخص پایتخت پایتخت رسانه صدا و سیما فرهنگ و هنر نیسان شبکه نمایش خانگی سیروس مقدم سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آبی‌گونه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

مهدوی که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر رضوی موفق به کسب رتبه شده است، درباره موضوع نمایش «آبی‌گونه» گفت: این نمایش به جریان زندگی پسری می‌پردازد که برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش از مشهد به تهران سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی با جشنواره‌های موضوع محور دیگر تفاوت دارد، ویژگی این رویداد را استمرار در برگزاری آن دانست.

نویسنده و کارگردان نمایش «آبی گونه» با اشاره به تغییر رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروه‌ها در شهر خود، تاکید کرد: در گذشته رقابتی بودن جشنواره، گروه‌ها را در ارایه اثر برای جشنواره ترغیب می‌کرد در حالی که در رویکرد جدید، «مخاطب مردمی» و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده است و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطبان مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.

مهدوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانه‌ای بود که در جشنواره امسال لحاظ شده است، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطب‌محوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام اجرای اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا می‌دهد.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6095137 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!