Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی لرستان "کیارش بیرانوند" در آیین بهره برداری فاز اول مزرعه ۵۰ تنی پرورش ماهیان خاویاری شرکت کشت و صنعت فجر صفا لرستان افزود: این مزارع پرورشی در شهرستانهای رومشکان، کوهدشت و پلدختر راه اندازی می شود.

 وی همچنین با تاکید بر افزایش ظرفیت مزرعه کشت و صنعت به ۵۰۰ تن ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که لرستان در تولید ماهیان سردابی و همچنان که رتبه برتر را بین استان های غیر ساحلی دارد طی سال‌های آتی قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد و لازمه رسیدن به این مهم، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران است و با توجه به دشمنی و خصومت های استکبار، باید راههای مبارزه با دشمن را در حوزه اقتصاد بررسی کرد.

بیرانوند گفت: لرستان با توجه به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و شرایط جوی، آبزی پرور و یکی از استان هایی است که گوشت ماهی خاویاری و خاویار را صادر می کند و بر همین اساس برای افزایش تولید ۳۰۰ کیلوگرم خاویار در سال گذشته  به یک تن در ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به رتبه نخست استان در تولید ماهیان سردآبی و تخم چشم زده ادامه داد: علم آبزی پروری در استان بومی و طی سال های گذشته ۱۰ هزار تن مزرعه و مجتمع پرورش ماهی در این استان ساخته شده است.

بیرانوند اعتبار و حمایت مسوولان ملی را نیاز توسعه شیلات لرستان برشمرد و افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

برچسب‌ها پرورش ماهی سازمان شیلات ایران لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی سازمان شیلات ایران لرستان پرورش ماهی سازمان شیلات ایران لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره برداری شده است، افزود: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۶.۵ برابر قبل بوده که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار، شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی لرستان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد