Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:38:05 GMT

سرنوشت نامعلوم یک طرح نیمه‌تمام ورزشی در فردوس

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۱۰۷

سرنوشت نامعلوم یک طرح نیمه‌تمام ورزشی در فردوس

به گزارش ایرنا مجموعه ورزشی کارگران اسلامیه از مصوبات سفر سال ۸۹ رییس جمهور وقت به استان خراسان جنوبی است که قرار بود برای رفاه حال کارگران و توسعه فضای ورزشی شهرستان فردوس احداث شود.

اما نبود اعتبار و ناهماهنگی‌های بین دستگاهی موجب شده این پروژه با گذشت ۱۱ سال و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی معلق بماند و فونداسیون اجرا شده توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس در حال تخریب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس در حالی مشکل اصلی را اختلافات قانونی در نحوه نقل و انتقال زمین این پروژه عنوان کرد که زمین مجموعه ورزشی کارگران در سال ۹۰، طی صورتجلسه‌ای توسط شورای اسلامی شهر اسلامیه به اداره کار تحویل شد.

حمیدرضا صولتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فونداسیون سالن ورزشی که اجرا شد، اداره راه و شهرسازی مالکیت زمین را از آن خود دانست و عملیات اجرایی پروژه با شکایت اداره مذکور به مراجع قضایی و اخذ رای مالکیت متوقف شد.

وی گفت: در نهایت سال ۹۶ با نظر کمیسیون رفع اختلاف ادارات در استانداری، قرار شد زمین این مجموعه با کاربری ورزشی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل شود.

۲ برابر شدن اعتبار مورد نیاز

این مسوول پیشرفت فیزیکی پروژه را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است در حالی سال‌های گذشته با پنج میلیارد تومان می‌توانست تکمیل شود.

وی افزود: سال ۹۸ با پیگیری‌هایی که توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار انجام شد، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه مراحل ساخت و تکمیل را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد.

صولتی گفت: به‌رغم درخواست تامین اعتبار ولی به دلیل کمبود اعتبارات شهرستان، تنها پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در اولویت قرار داشته است.

وی اضافه کرد: پیگیر تخصیص بودجه از محل اعتبارات ملی بوده‌ایم و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان فردوس هم دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: طبق نظر اداره کل راه و شهرسازی، برای انتقال مالکیت باید هزینه زمین پروژه به قیمت کارشناسی پرداخت شود اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است با توجه به الزاماتی که قانونگذار برای ساخت مجموعه‌های ورزشی کارگران در قانون گذاشته، قیمت منطقه‌ای باید ملاک انتقال مالکیت زمین باشد.

وی ادامه داد: همین اختلافات از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام شده که به محض دریافت پاسخ، عملیات انتقال مالکیت انجام خواهد شد.

صولتی گفت: اداره راه و شهرسازی زمین را برای احداث فضای سبز به شهرداری داده بود اما شهرداری حق واگذاری این زمین برای ساخت و ساز را نداشته است.

وی اظهار داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در گذشته باید استعلامات لازم را از اداره راه و شهرسازی اخذ کرده و سپس عملیات ساخت و ساز را انجام می‌داد تا این پروژه در سال‌هایی که می‌توانست اعتبار اخذ کند درگیر پروسه‌های دادگاه و احکام تخریب نباشد.

این مسوول گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر صورت این آمادگی را دارد که پس از حل مشکل زمین، ادامه عملیات ساخت و ساز را به تامین اجتماعی واگذار کند.

عملیات اجرایی روی زمین با سند قطعی ممکن است

اما مدیر شعبه تامین اجتماعی فردوس معتقد است طبق قوانین تنها بر روی زمین با سند قطعی به نام این سازمان عملیات اجرایی ممکن خواهد بود.

زینب پریشان گفت: به دلیل نزدیکی پروژه به شهرک صنعتی و به منظور رفاه حال کارگران، سازمان تامین اجتماعی عملیات اجرایی احداث این سالن ورزشی را برعهده گرفت.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال ۹۰ به متراژ ۱۸ هزار مترمربع زمین را در اختیار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دادند و پروانه ساخت و ساز نیز صادر شد که این اداره عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می‌کند.

مدیر شعبه تامین اجتماعی فردوس گفت: قرار بود زمین با قیمت منطقه‌ای و در همین مرحله فونداسیون تحویل سازمان تامین اجتماعی شود که با این اختلاف و نبود سند قطعی به نام سازمان، عملیات اجرایی روی این زمین امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی نیز طبق قوانین خود زمین را به ادارات متولی ورزش با قیمت منطقه‌ای و برای دستگاه‌های غیرمتولی ورزش با قیمت کارشناسی واگذار می‌کند، از طرفی سازمان تامین اجتماعی پولی بابت خرید زمین با نرخ کارشناسی نداشته و نمی‌تواند زمین را به این قیمت خریداری کند.

پریشان نتیجه‌گیری کرد که تا وقتی زمین به‌صورت قطعی و با سند به تامین اجتماعی واگذار نشود، عملیات ساخت و ساز روی این زمین توسط این سازمان انجام نخواهد شد.

انتقال سند به شرط اخذ پایان کار

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس در این خصوص گفت: زمین مجموعه ورزشی کارگران اسلامیه توسط شهرداری و شورای شهر وقت به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای احداث این مجموعه واگذار شد در حالی که باید روند قانونی طی و استعلامات لازم اخذ می‌شد.

مهدی عربی افزود: بعد از مشخص شدن مالکیت زمین، پیشنهاد شد در صورت ارائه طرح و اعتبار مصوب برای این پروژه، زمین را واگذار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: طبق قوانین وزارت راه و شهرسازی چون تامین اجتماعی سازمان غیردولتی است، باید بهای زمین به قیمت کارشناسی پرداخت شود که این موضوع مورد قبول این سازمان نیست.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس گفت: انتقال سند واگذاری زمین نیز منوط به اتمام عملیات ساختمانی و پایان کار پروژه است.

اما شهردار اسلامیه گفت: شهرداری درخصوص این مجموعه ورزشی، زمینی را واگذار نکرده و فقط پیشنهاد این زمین را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده‌ است.

علی خطیب افزود: برای حل مشکل زمین پیگیر هستیم و از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام و پیگیری شده است.

وی گفت: شناژ و فونداسیون اجرا شده در حال تخریب بوده که این بیت‌المال است و در این میان هدر می‌رود.

کسی پاسخگو نیست

رییس شورای اسلامی شهر اسلامیه هم گفت: این پروژه بین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره راه و شهرسازی اختلاف پیدا کرده و سال‌هاست از بیت‌المال صرف شده اما متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

خلیل آذرهمایون افزود: پیگیری‌های زیادی کردیم اما مشکل این است که هنوز تکلیف زمین پروژه مشخص نیست.

وی اظهار داشت: این پروژه بسیار سنگین بوده و تامین اعتبار آن از طریق منابع داخلی و شهرستانی مقدور نیست بنابراین لازم است از محل اعتبارات استانی و ملی اعتباری در نظر گرفته شود.

پروژه‌ای که بعد از مطرح شدن و کلنگ‌زنی روزنه امیدی را در دل اهالی منطقه به‌ویژه قشر زحمتکش کارگران روشن کرد با بی‌تدبیری و بی‌توجهی در سال‌های بعد باعث ناامیدی و نارضایتی شده است.

با توجه به رویکرد و تاکید رییس جمهور در سفرهای استانی مبنی بر تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل آنها با اولویت‌بندی، لازم است درباره این پروژه ورزشی هم تدابیر لازم از سوی مسوولان استانی و ملی اندیشیده شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

برچسب‌ها زمین تامین اجتماعی طرح های عمرانی خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان فردوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین تامین اجتماعی طرح های عمرانی زمین تامین اجتماعی طرح های عمرانی خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان فردوس کار و رفاه اجتماعی شهرستان سازمان تامین اجتماعی اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس تامین اجتماعی عملیات اجرایی ورزشی کارگران مجموعه ورزشی شورای اسلامی اداره تعاون عملیات ساخت رییس اداره ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند