Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:16:55 GMT

اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در ساوه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۲۱۶

اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در ساوه آغاز شد

ایسنا/مرکزی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از آغاز اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در این شهرستان همزمان با سراسر کشور، خبر داد.

دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هدف اصلی این طرح ارتقای کمی و کیفی عادلانه شاخص‌های سلامت و آموزش پزشکی است، افزود: افزایش ظرفیت‌های پزشکی توام با انجام تحقیقات و پژوهش در این طرح دیده شده است و تحقیقات باید براساس نیازهای جامعه باشد و صرفا منحصر به ارائه مقاله نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله در این طرح، تقویت، بازسازی و گسترش نظام شبکه بهداشت و درمان کشور است که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی، پژوهشی و درمانی، توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی، تامین منابع پایدار در بخش سلامت، پوشش حداکثری بیمه پایه سلامت، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی از مهمترین ویژگی‌های این طرح است.

دکتر کریمی افزود: اصلاح ساختار وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی برای پاسخگویی موثر به نیازهای جامعه، اجتماعی کردن سلامت و تقویت نقش مردم و همکاری تمامی نهادها و سازمان‌های دخیل در حوزه سلامت، استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین حوزه، حرکت به سمت خودکفایی کشور در تامین دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در تقویت بازسازی و نوسازی اورژانس، افزایش بهره‌وری خدمات نظام سلامت، تغییر رویکرد نظام سلامت از درمان محوری به پیشگیری محوری، هوشمند سازی و یکپارچه‌سازی نظام ارائه خدمات سلامت، ارتقای سطح سلامت جامعه در راستای افزایش خود مراقبتی، اصلاح سبک زندگی، محرومیت‌زدایی، اجرای پزشک خانواده و کاهش خدمات کاذب و القایی از دیگر رئوس این طرح است.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد و زیرمیزی و تعارض منافع در نظام سلامت خط قرمز در اجرای این طرح است و خودمراقبتی و پرهیز از خوددرمانی به عنوان یک اصل در طرح عدالت و تعالی نظام سلامت دیده شده است.

سرپرست علوم پزشکی ساوه تاکید کرد: در تامین سلامت آحاد مختلف مردم، ضروری است رویکرد سلامت، بهداشت و پیشگیری‌محور جایگزین درمان محوری شود. براین اساس با بازسازی شبکه بهداشت و درمان کشور از لحاظ نیروی انسانی و فضای فیزیکی، بستر توسعه و تقویت نظام شبکه بهداشت کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت عدالت دانشگاه علوم پزشكي ساوه استانی اجتماعی استانی شهرستانها نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان