Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر برنامه‌ریزی منسجم شهرداران برای افزایش تاب‌آوری شهرها و ایجاد شهرهای مقاوم در برابر سوانح، آسیب‌ها و مخاطرات، گفت: شهرداری‌ها زیرساخت‌های شهری بویژه شبکه‌های ارتباطی و مواصلاتی را در جهت تامین نیازهای آتی تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم در همایش شهرداران استان آذربایجان شرقی، بر طراحی و تعریف نقشه راه مدیریت شهری مبتنی بر اسناد بالادستی و اقتضائات بومی توسط شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: شهرداران به موضوعاتی همچون اقتصاد شهر، افزایش میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار به منظور مشارکت در تولید ناخالص داخلی توجه جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: شهرداران با شناسایی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و معرفی هنرمندانه این جاذبه‌ها به بخش خصوصی، می‌توانند از نقش‌آفرینی موثر سرمایه‌گذاران در پنجره واحد سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.
 
خرّم گفت: شهرداری‌ها با اهتمام و اراده کارشناسی و مدیریتی برای حل معضل حاشیه‌نشینی و جلوگیری از حاشیه‌نشینی‌های جدید با استفاده از هم‌پیوندی با روستاهای اطراف تلاش کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های تقنینی و اجرایی برای تحقق مدیریت واحد شهری و پایان یافتن تعارض منافع سازمانی، اظهار داشت: با توجه به مشکلات آبی کشور اجرای پروژه‌های بازچرخانی آب و افزایش بهره‌وری با توجه به تولید بالای پساب شهری مورد توجه جدی شهرداران قرار گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه نقشه جامع فرهنگی شهرها با هدف تقویت هویت ایرانی، اسلامی و بومی برای رشد و تعالی انسان در بستر خانواده تهیه و تدوین شود، ادامه داد: در دهه فجر امسال نمادسازی‌های فرهنگی با اتکا بر روحیه انقلابی و آزادی‌خواهی مردم منطقه و شهرها انجام گیرد.
 
خرّم اضافه کرد: یکی از معضلات کنونی در حوزه شهرداری‌ها، مدیریت زمین در داخل، پیرامون و محدوده شهرهاست که متاسفانه بر اساس بررسی‌ها، انحراف از طرح‌های جامع و دستکاری در معابر بر خلاف مصوبات کمیسیون ماده 5 استان اتفاق افتاده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود شبکه‌های دلالی در درون و بیرون شهرداری‌ها، گفت: این افراد آبرو و حیثیت شهر را زیر سوال می‌برند و باید در مقابل آنها با جدیت ایستاد؛ در گذشته پرونده‌هایی داشتیم که خود شوراهای شهر و شهرداری‌ها نیز درگیر این ‌شبکه‌ها شده بودند که نباید بگذاریم این اتفاقات تکرار شود.
 
وی همچنین به ناکارآمدی کمیسیون ماده 100 در بالا بردن هزینه تخلفات ساختمانی و ایجاد رانت و فساد در قیمت‌گذاری‌های کاذب برای املاک و اموال شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: این معضلات و فسادها در شهرداری‌ها باید رفع شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در حوزه قراردادها و مناقصه‌ها نباید ابهام وجود داشته باشد و صلاحیت پیمانکاران باید به دقت بررسی شده و از دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم جلوگیری شود.
 
وی با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی در شهرداری‌ها مشکلاتی وجود دارد، گفت: تعدد و تکثر قراردادهای استخدامی و بی‌ضابطه بودن این قراردادها، از دیگر معضلاتی است که شهرداری‌ها با آن مواجه هستند.
 
خرّم اضافه کرد: فقدان نظام هماهنگ و قاعده‌مند در شهرداری‌ها از جمله عوامل انگیزشی برای فساد در شهرداری‌هاست.
 
وی تأکید کرد: عدم سکونت شهرداران در محل خدمت خود قابل قبول نیست و شهرداران باید در محل خدمت خود زندگی کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود منابع دولتی برای اجرای پروژه‌ها، اظهار داشت: هزاران پروژه در اقصا نقاط کشور وجود دارد که به دلیل نبود منابع، نیمه‌تمام مانده‌اند.
 
وی اضافه کرد: به تمامی فرمانداران ابلاغ کرده‌ایم که مجمع توسعه و پیشرفت هر شهرستان را متشکل از مسئولان و افراد حقیقی و حقوقی تشکیل دهند تا از وجود نخبگان و سرمایه‌گذاران در توسعه شهرستان بهره‌مند شوند.
 
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم در این همایش مجموع اعتبارات 70 شهرداری استان در سال جاری را 7200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در 9 ماهه امسال، 75 درصد از این بودجه تحقق یافته و انتظار داریم تا پایان سال به 100 درصد برسد.
 
مرتضی موحدنیا با اشاره به گستردگی وظایف شهرداری‌ها، پاسخ‌گویی مناسب به انتظارات شهروندان را در گرو حرکت جهادی توام با علم و آگاهی دانست و گفت: شهرداران برای جلب رضایت مردم و ارائه خدمات شایسته به آنان، نیازمند درآمد پایدار هستند و از شهرداران استان خواسته‌ایم تا برنامه چهار ساله خود را تدوین کنند.
 
تعدادی از شهرداران استان هم در این همایش به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص مسائل و مشکلات شهری پرداختند.
 مطالب مرتبط

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استاندار آذربایجان شرقی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نیکو عصر چهارشنبه در این آئین اظهار کرد: پروژه ساختمان خدماتی رفاهی با ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ظرف مدت سه ماه احداث می‌شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم بیان کرد: امید است با احداث این ساختمان شاهد توسعه روند خدمات رسانی اداره بندر و دریانوردی بندر دیلم باشیم.

وی اضافه کرد: به تازگی با پهلوگیری یک فروند بارج ۲ هزار تنی ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم تصریح کرد: در بندر دیلم متناسب با مطالبات مردمی برنامه‌های توسعه‌ای مناسبی برای رونق کسب و کار بندر نشینان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6088196

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی