Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@19:58:15 GMT

بم می‌تواند قطب گردشگری کشور بشود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۵۴۲

بم می‌تواند قطب گردشگری کشور بشود

فرماندار بم با بیان اینکه اجرای شعار تبدیل بم به قطب گردشگری کشور شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست، گفت: «وقتی سفیر آلمان در بازدید از ارگ تاریخی بم می گوید که ما برای معرفی ایران از چهار تصویر استفاده می‌کنیم که یکی از آن‌ها، تصاویر ارگ بم است؛ نشان می‌دهد که این شهرستان در حوزه‌ی گردشگری حرف زیادی برای گفتن دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ هادی شهسوارپور در حاشیه نشست کارگروه گردشگری شهرستان بم افزود: «اما با وجود ظرفیت‌های گردشگری بم، متاسفانه از این صنعت هیچ استفاده‌ای در شهرستان نشده و برنامه‌ای نیز نداشته‌ایم».

وی از حضور بم در نمایشگاه گردشگری تهران نیز خبر داد و اظهار کرد: «امسال با پیوستن بخشی از کویر به شهرستان بم، می‌توانیم از ظرفیت گردشگری کویر برای ورود گردشگران خارجی و نشان دادن آن در نمایشگاه بین‌المللی استفاده کنیم».

شهسوارپور تاکید کرد: «این شهرستان می‌تواند با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب گردشگری به‌خصوص با وجود چهار اثر ثبت شده جهانی به قطب گردشگری کشور تبدیل شود».

وی افزود: «۲۶ آثار ثبت شده جهانی در کشور وجود دارد که هفت اثر آن در استان کرمان قرار دارد و از این تعداد چهار اثر شامل ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگ آن، کویر، قنوات اکبرآباد و قاسم آباد بروات شامل یک چهارم آثار ثبت شده جهانی کشور در شهرستان بم قرار دارد».

شهسوارپور درباره‌ی حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران نیز گفت: «این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران به شمار می رود و با توجه به اهمیت آن و نشان دادن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، شهرستان بم نیز با تمام پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارد در نمایشگاه حضور خواهد داشت».

فرماندار بم با بیان اینکه مسئولان گردشگری بم باید در نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشته باشند، اظهار کرد: «باید ظرفیت‌های گردشگری این شهر در این نمایشگاه به خوبی نشان داده شود زیرا هزینه در گردشگری موجب می‌شود درآمدهای بیش‌تری وارد شهرستان شود».

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به مدت چهار روز از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن در محل نمایشگاه دایمی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری صنعت استان کرمان ایران نمایشگاه بین المللی نمایشگاه گردشگری تهران شهرستان بم قطب گردشگری کشور نمایشگاه بین المللی شهرستان بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند

محمدرضا جوفار گفت: در منطقه مکران ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری، ترانزیت و منابع طبیعی وجود دارد. استفاده از تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند وابستگی به درآمدهای فروش نفت و گاز را از بین ببرد.

 

محمدرضا جوفار کارشناس جغرافیای سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با ظرفیت‌های مغفول مانده منطقه مکران، گفت: ظرفیت‌های منطقه مکران بسیار زیاد است که متاسفانه در چند دهه اخیر مغفول مانده است. مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی و بیانات خود به توسعه دریامحور اشاره داشتند اما بنظر می‌رسد عزم جدی برای توسعه دریامحور در کشور وجود ندارد.

 

جوفار درباره ظرفیت‌های موجود در این منطقه اظهار کرد: منابع طبیعی از جمله نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی، از مهم‌ترین ظرفیت‌های مکران به‌شمار می‌رود. این منطقه با دسترسی به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند و همچنین با دسترسی به دریاهای آزاد موقعیت جغرافیایی خاص و می‌توان گفت بی‌نظیری دارد.

 

وی افزود: مهم‌ترین ظرفیتی که مقداری روی آن تمرکز شده اما هنوز ضعف دارد، بحث گردشگری است. صرفا بحث گردشگری تجاری یا خرید نیست؛ گردشگری‌های متفاوتی از جمله گردشگری انرژی، ورزشی، طبیعی و فرهنگی که به جفرافیای سیاسی ربط دارد می‌تواند صورت بگیرد.

 

این کارشناس جغرافیای سیاسی در رابطه با اینکه چه مسیرهایی برای توسعه این منطقه وجود دارد گفت: زیرساخت‌هایی از جمله حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی می‌تواند ایجاد شود. این ظرفیت‌ها می‌تواند مکران را به یک هاب بزرگ و چند منظوره تبدیل کند. همچنین می‌تواند آسیای مرکزی را به دریای آزاد متصل کند و برای ما ارزآوری و رونق را به دنبال داشته باشد.

 

جوفار با اشاره به اینکه این منطقه می‌تواند اثرات ملی و بین‌المللی از جمله ارزآوری داشته باشد و با برقراری ارتباط بین قومیت‌های مختلف باعث ایجاد اتحاد می‌شود، گفت: بهره‌وری از منابع طبیعی، یکی از فرصت‌هایی است که به آن توجه نشده است. توسعه صنایع فرآوری، ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه و توجه به صنعت گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این منطقه صورت بگیرد.

 

این کارشناس در پایان درباره ارزآوری این منطقه اظهار کرد: ارزآوری این منطقه به چند مولفه بستگی دارد. بهره‌وری اصلی می‌تواند از صنایع و برداشت از معادن صورت بگیرد. همچنین مبحث گردشگری و ترانزیت، از ظرفیت‌های دیگر این منطقه محسوب می‌شود.  با اطمینان می‌گویم که اگر از ظرفیت‌های این منطقه به صورت کامل استفاده شود، وابستگی کشور به نفت و گاز از بین می‌رود.

دیگر خبرها

  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد