Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@20:01:29 GMT

توافق تهران - مسکو برای حذف دلار

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۶۱۰

توافق تهران - مسکو برای حذف دلار

ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، با اشاره به اهمیت سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه سفر بسیار مهم و ارزشمندی بود که برکات و آثار آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگرچه رویکرد اصلی این سفر اقتصادی بود، اما در کنار آن در راستای مسائل چندجانبه و بین‌المللی نیز مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفت و توافقات خوبی هم در زمینه‌های مختلف انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* توافق تهران - مسکو برای حذف دلار از معاملات دو طرف

وی با اشاره به توافقات مهم صورت گرفته در این سفر افزود: یکی از مهمترین توافقاتی که در این سفر صورت گرفت در راستای حذف دلار از معاملات دو طرف بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: توسعه فعالیت‌ها در حوزه انرژی و ایجاد قطب انرژی در منطقه از توافقات دیگری بود که در این سفر انجام شد و علاوه بر آن، در خصوص پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا نیز مذاکره و قرار شد این گفتگوها ادامه داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه تصریح کرد: در خصوص تهاتر کالا با روسیه به ویژه در حوزه کشاورزی نیز توافق‌های خوبی صورت گرفت و قرار شد در گام اول، سطح مبادلات تجاری با افزایش دو برابری نسبت به وضعیت فعلی، به 10 میلیارد دلار برسد که البته ظرفیت افزایش این مناسبات به 25 میلیارد دلار نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: توافقات صورت گرفته حتما بر روی اقتصاد کشور و معیشت جامعه تأثیر خوبی دارد و فضاسازی‌های صورت گرفته نیز عمدتا ناشی از عصبانیت عقبه فضاسازان در آمریکا و غرب است.

* در عالی‌ترین سطح از رئیس جمهور استقبال شد / لزوم اجرای دقیق توافقات صورت گرفته

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: این فضاسازی‌ها به تجربه تلخ آنها در موضوع مبارزه مشترک ایران و روسیه با تروریسم در منطقه و به هم خوردن معادلات غربی‌ها برای ایجاد ناامنی در غرب آسیا بر می‌گردد و در چنین شرایطی، از برخی جریانات داخلی تعجب می‌کنیم که سعی می‌کنند این سفر را زیر سؤال ببرند.

رضایی گفت: این جریانات سیاسی و رسانه‌ای توجه داشته باشند که رئیس جمهور در این سفر نماینده کل ملت ایران بوده و در عالی‌ترین سطح از ایشان استقبال شده و با بهترین کیفیت این سفر صورت گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به اولویت‌ها برای اجرای توافقات صورت گرفته در این سفر گفت: زیرساخت‌های صادرات ما به روسیه از جمله در مسیر ریلی، باید هرچه سریعتر تکمیل شود و ارتباطات دریایی نیز باید توسعه یابد، لذا وزارت راه در این حوزه  وظیفه سنگینی به عهده دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: اگر توافق‌های این سفر به موقع اجرا شود، دستاوردهای خوب و ماندگاری برای تأمین منافع ملی ما به همراه خواهد داشت./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: ابراهیم رضایی سفر رئیس جمهور به روسیه ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد