Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه با اشاره به سابقه موفق همکاری‌های تهران و مسکو، گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی سالیان اخیر همکاری‌های موفقی در زمینه تامین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم به خصوص در سوریه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید الگوی موفق همکاری‌های دو کشور به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی تعمیم یابد تا منافع هر دو کشور تامین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر گسترش تعاملات فی‌مابین در موضوعات مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: سطح فعلی مبادلات تجاری میان ایران و روسیه رضایت‌بخش نیست و نیاز به بازنگری دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم محصولات کشاورزی ایران، تصریح کرد: لازم است زیرساخت های لازم برای صادرات محصولات ایران به روسیه به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی فراهم شود.

رضایی در این دیدار که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشتند، ضمن تقدیم دعوتنامه رسمی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه، از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.

کد خبر 5407384 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روسیه ایران روسیه همسایه شمالی ایران مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران مسکو سیدابراهیم رئیسی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ دولت سیزدهم رئیس جمهور صحن مجلس محمد مخبر علی بهادری جهرمی هیئت دولت خارجی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است