Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری گفت: کشتار مردم و غارت منافع کشور، بخشی از جنایت های رژیم ستمشاهی بود که می توان به کشتار مردم در مسجد گوهرشاد در دفاع از حجاب و عفاف اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر علی حیدر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: تاریخ ۵۲ ساله خاندان پهلوی پُر از جنایت و ظلم های بسیار است که در حق ملت ایران به صورت فیزیکی و یا مزدوری برای دولت های انگلیس، آلمان و آمریکا انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول حکومت رضا شاه، جنایت های زیادی از جمله کشتار مردم بیگناه، از بین بردن ایلات و عشایر در برخی از استانها از جمله استان های لُر نشین را انجام دادند، علاوه بر این جنایتها و کشتار وحشیانه مردم، از بین بردن کشاورزی و دامپروری هم از دیگر ظلم های این خاندان ستمگر بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا عنوان کر: بعد از خیانت رضا شاه، کنار گذاشته شد و سپس پسرش محمدرضا شاه حکومت را به دست گرفت که یکی از مهمترین جنایت های محمد رضا پهلوی، فروش ارزان قیمت نفت به دول غربی و انباشت پول و اموال در بانک های خارجی خصوصا آمریکا بود.

امیری بیان کرد: در طول حکومت پهلوی خبری از توسعه امکانات در کشور نبود و خاندان پهلوی برای منافع خود تلاش می کردند، طی سالها در حکومت پهلوی ساخت راه آهن و جاده و امکانات مردمی معنایی نداشت و در حالی که مردم از گرسنگی می مردند، خاندان پهلوی پول و ثروت خود را در بانک های آمریکا محاسبه می کردند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین توهین و خیانت به ملت ایران زمانی بود که زمانی نیروهای غربی آمریکا به ایران می آمدند، حق توحش داشتند که هیچگاه این جنایت ها و توهین به ملتی که دارای تمدن چند هزار ساله بودند، فراموش نمی شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: کشتار مردم در مسجد گوهرشاد در دفاع از حجاب و عفاف نمونه ای دیگر از جنایت های وحشیگرایانه پهلوی بود، تبعید امام(ره)، کشتار دانشجویان و مردم عادی از سال ۴۲ تا ۵۷ و قیام هایی از جمله ۱۷ شهریور و ۱۹ دی در تاریخ ماندگار است و فراموش نمی شود.

امیری گفت: در طول حکومت پهلوی، این خاندان نگهبان اسرائیل و اسرائیل نگهبان و نگهدار منافع آمریکا بود و خوش خدمتی حکومت پهلوی به آمریکا و اسرائیل دیده می شود که این خیانت در حق دین و اسلام بود که توسط حکومت ستمشاهی صورت گرفت.

وی بیان کرد: عزم ملت ایران برای ریشه کن کردن خاندان پهلوی سبب شد تا محمد رضا شاه در دی ماه سال ۱۳۵۷ فرار کند و میلیاردها دلار از منافع این کشور را به غارت بردند اما در نهایت این ملت به رهبری امام(ره) در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و دست چپاولگران از منافع کشور قطع شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خاندان پهلوی حکومت پهلوی کشتار مردم رضا شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است

به گزارش قدس آنلاین، تظاهرات بی سابقه دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در محکومیت کشتار جمعی علیه فلسطینیان یادآور مخالفت با جنگ ویتنام است. آیا معادله ناعادلانه تغییر می‌کند؟ چرا نتانیاهو از این تظاهرات هراس دارد؟ آیا این روند به اروپا، جهان عرب و جهان اسلام هم سرایت خواهد کرد؟

این رسانه ادامه داد: شاید تظاهرات دانشجویان ضد کشتار جمعی علیه فلسطینیان در آمریکا، حادثه بسیار بارزی باشد که روز به روز گسترش می‌یابد و مانند گلوله برقی به سرعت در حال بزرگ شدن است. این تظاهرات به دانشگاه های تگزاس و کالیفرنیای جنوبی کشیده شده و پلیس آمریکا با آن مقابله و شماری از دانشجویان خشمگین را بازداشت کرده است.

طبق آخرین گزارش رسانه های آمریکایی، شرکت کنندگان در این تظاهرات بسیار زیاد هستند و دولت آمریکا به دنبال کمک گرفتن از گارد ملی برای مقابله با دانشجویان معترض به کشتار جمعی در غزه است.

رای الیوم افزود: نکته قابل توجه، هراس بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکاست. این تظاهرات بی سابقه به کجا خواهید انجامید؟ آیا ممکن است که معادله را تغییر دهد؟

به گزارش این رسانه، «عواطف عبدالرحمن» استاد روزنامه نگاری دانشکده رسانه دانشگاه قاهره می گوید: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت و یاری ملت فلسطین و درخواست فوری توقف کشتار و گرسنگی در نوار غزه و در دانشگاه‌های عربی(انفعال و بی‌تفاوتی) رخ می دهد، سئوالی است که هم اکنون باید به شکل قوی مطرح کنیم.

از سوی دیگر «کارم یحیی» فعال رسانه ای نیز می گوید: اوضاع و تظاهرات کنونی مشابه مخالفت‌ها با جنگ آمریکا علیه ویتنام است. هر که می‌تواند باید به فلسطینیان کمک کند.

وی با اشاره به مقایسه دانشجویان آمریکایی و دانشجویان الازهر مصر می افزاید که این کشور باید نقش موثرتر و با صلابت‌تری ایفا کند، دولت، جامعه الازهر و دیگر دانشگاه‌های این کشور.

این تحلیلگر ادامه می دهد: آنچه در دانشگاه های آمریکا شاهد آن هستیم، بیانگر تحولات مهمی در آمریکا و اروپاست. مواضع دانشجویان بسیار مهم است و به سبب افزایش بازداشت ها، بیشتر هم می شود.

یحیی درباره مقایسه دانشگاه‌های آمریکا با دانشگاه های عربی هم می گوید: واقعیت و ماهیت دانشگاه‌های عربی و برخورد امنیتی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بعید نیست که این موج به دانشگاه های عربی هم دومینو وار سرایت کند.

در همین حال،«سمیر عرابی» دیگر تحلیلگر عرب نیز تظاهرات در دانشگاه های آمریکا و برخورد دولت این کشور و تهدید رئیس مجلس نمایندگان به اخراج دانشجویان را نمایانگر برافتادن نقاب ادعایی دموکراسی آمریکایی دانست.

وی با لحن تمسخر آمیزی می افزاید: بایدن می گوید که آمریکا طرفدار حق است، رئیس مجلس سنا هم می گوید که کتاب مقدس به آنها دستور می‌دهد در کنار اسرائیل بایستند! این آمریکای بدون رتوش است. دموکراسی و برابری میان ادیان وجود ندارد و آزادی بیان هم در کار نیست، ما باید واقع باشیم.

گفتنی است؛ دانشجویان دانشگاه های آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض به حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

این اعتراض های دانشجویی در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ رژیم صهیونیستی به دانشگاه های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و این دانشگاه ها صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم