Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:34:13 GMT

جزئیات حریق در میدان نقش‌جهان اصفهان/ آتش مهار شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۵۰۵۹

جزئیات حریق در میدان نقش‌جهان اصفهان/ آتش مهار شد

گروه استان‌ها- حریق شامگاه یکشنبه در میدان نقش‌جهان اصفهان با حضور نیروهای آتش‌نشانی اطفا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حریق شامگاه یکشنبه در میدان نقش‌جهان اصفهان با حضور نیروهای آتش‌نشانی اطفا شد.

عبدالرضا بافرانی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های ما، در ابتدا تصور ما این بود که بر اثر اتصالی برق مغازه‌ای دچار حریق شده باشد که با حضور نیروهای ما در محل متوجه شدیم که ماشینی که در پارکینگ بانک ملی دچار حریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون انتشار خبری مبنی بر حریق یک مغازه در میدان نقش جهان اصفهان، اظهار داشت: به دنبال پیگیری متوجه شدیم که کارگرانی که برای تعمیرات بر روی سقف کار می‌کردند به منظور یخ نزدن بتن و تجهیزات ساختمان آتش روشن کرده بودند و مسئله خاصی در میدان نقش جهان اصفهان نبوده است، برخی تصور کرده بودند که آتش‌سوزی است اما اینگونه نبوده است.

وی افزود: من از سازمان آتش نشانی پیگیری کردم و گزارشی مبنی بر آتش سوزی در میدان امام(ره) امشب پیرامون این اتفاق به من اعلام نشد.

همچنین حسین کارگر، مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان پیرامون آتش گرفتن مغازه‌ای در میدان نقش جهان اظهار داشت: این حریق مربوط به مغازه‌ای بوده که براثر اتصالی برق آتش گرفته و خوبی این حادثه آن است که به موجب آنکه در شب این اتفاق رخ داده و مسیر بازار باز بوده است، همکاران آتش‌نشانی توانستند با رسیدن به موقع مشکل را برطرف سازند.

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان، افزود: چیزی که به من اطلاع داده شد، خوشبختانه پیش از بالا گرفتن حریق و آسیب رساندن به مغازه‌های مجاور با رسیدن به موقع آتش‌نشانی از این اتفاق پیشگیری به عمل آمده است.

وی در پاسخ به این سوال که به دنبال توزیع کپسول‌ اطفاء حریق به کسبه میدان نقش جهان چرا امکان استفاده از این کپسول‌ها برای آنها وجود ندارد، بیان کرد: حدود 5 سال پیش این بحث با توجه به عدم دسترسی ماشین‌های با عرض زیاد که نمی‌توانستند به بازار ورود پیدا کنند، این اقدام انجام شد، متأسفانه به مرور زمان که این کپسول‌ها باید شارژ یا مورد بررسی قرار می‌گرفته، همکاری لازم را انجام ندادند. تعبیه شیرهای هیدرات در کف‌سازی بازار از جمله اقداماتی است که شهرداری برای مقابله با حریق انجام داده است.

کارگر با بیان آنکه این موضوع می‌طلبد همکاری بیشتر کسبه در رابطه با ایمن کردن مغازه همچون برق و وسایل گرمایشی و همچنین شارژ به موقع کپسول‌های آتش نشانی در مغازه‌ها را می‌طلبد، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین بحث، سد معبر است که متأسفانه کسبه به این موضوع توجه نمی‌کنند و با توجه به اخطارهای زیادی که در این رابطه داده‌ایم، اهمیت موضوع آنقدر برایشان جدی نشده است چرا که اگر این اتفاق در روز افتاده بود دسترسی خودرو آتش نشانی به سختی صورت می‌پذیرفت و احتمال اتفاق ناگوار وجود داشت.

مسئولیت دیوار فروریخته پارکینگ میدان نقش جهان با میراث فرهنگی نیستمیدان نقش‌جهان و یونسکو؛ از مشکل خلاف‌سازی تا تنوع قوانین ساخت‌و‌سازحریق در بازار میدان نقش جهان اصفهان؛ کسبه آتش‌سوزی را مهار کردند

وی پیرامون نقص تجهیزات و ایمنی از سوی شهرداری این منطقه گفت: شهرداری درخصوص ایمنی اخطارهای لازم را به کسبه در محل‌های مختلف میدان نقش جهان داده است، متأسفانه همکاری کسبه با ما کم است که قرار است با ورود ستاد بحران شهرداری با انجام مانوری این موضوع را برای کسبه شفاف‌سازی کنیم. همچنین قرار است با توجه به جلسات ستاد بحران، چند ایستگاه آتش‌نشانی در داخل بازار به منظور دسترسی به امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی برای این سازمان و کسبه پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/174/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میدان نقش جهان اصفهان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار خبر داد و گفت: برخی به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده دست به تخلف می‌زنند و سلیقه‌ای عمل می کنند.

به گزارش مشرق، «رضا کنگری» درباره وضعیت بازار مواد غذایی، افزود: در پی تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده کالاهایی همچون چای و حبوبات و ماکارونی برخی واردکنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و کسبه دست به تخلفاتی می‌زنند که باعث به هم ریختگی بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: پیش از این مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی یک درصد و سایر کالاهای مواد غذایی ۹ درصد بوده است که اکنون برخی کالاها از ۹ درصد به ۱۰ درصد و برخی از یک درصد به ۱۰ درصد تغییر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اخیراً مالیات ارزش افزوده چای از یک درصد به ۱۰ درصد تغییر کرده، بنابراین در این کالا شاهد افزایش قیمت خواهیم شد؛ زیرا علاوه بر تغییر نرخ ارزش افزوده با تورم سال جدید نیز روبرو هستیم.

کنگری با بیان اینکه چای محصول پرمصرف در سبد خانوار ایرانی است گفت: با وجود تغییر قیمت چای، این محصول به‌وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: در بازار شکر نیز برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوری که تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالاهای اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند تا جایی که قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزارتومان نیز رسید.

وی از آرامش در بازار برنج خبر داد و بیان کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر به ۷۰ هزارتومان و شیرودی به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

کنگری درباره قیمت حبوبات نیز گفت: همچنان حبوبات در بازار بلاتکلیف است؛ زیرا برخی تجار حبوبات را با نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی وارد می‌کنند و در سامانه جامع تجارت با نرخ کیلویی ۵۲ هزار تومان به ثبت می‌رساند، اما در نهایت با نرخ کیلویی ۷۷ هزارتومان به شکل غیررسمی در بازار عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: اکنون لوبیا چیتی با قیمت ۵۲ هزار تومان در سامانه جامع تجارت توسط تجار ثبت می‌شود، اما با نرخ ۷۷ هزار تومان به بنکداری و در بازار مصرف ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین هر کیلوگرم عدس نیز با قیمت ۴۹ هزار تومان ثبت می‌شود به بنکداران ۶۹ هزار تومان فروخته می‌شود و در بازار کیلویی ۹۰ هزار تومان است.

وی بر این باور است که حبوبات با ارز دولتی تامین و وارد می‌شود؛ اما در نهایت با سندسازی با نرخ‌های بالا در بازار به فروش می‌رسد که تخلف است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)