Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:30:49 GMT

۵ تسهیلات عمده گمرک به تولیدکنندگان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۵۴۷۷

۵ تسهیلات عمده گمرک به تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گمرک، فرود عسگری، سرپرست معاونت امور گمرکی گمرک ایران در نشست با اعضای انجمن صنایع سرب و روی ایران که با حضور مدیران کل دفاتر صادرات و ارزش گمرک برگزار شد، گفت: رویه ورود موقت ماده ۵۱ قانون امور گمرکی، مربوط به مواد، لوازم و تجهیزات به کار رفته در تولید کالای صادراتی است و در حوزه ورود مواد اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری در این نشست تشریح کرد: پذیرش ضمانت نامه تجمیعی، اجازه تمدید ضمانت نامه‌ها تا تولید محصول نهایی و همینطور ایجاد هماهنگی بین گمرکات مرزی و مقصد بارنامه‌ها که عمدتاً کالاهای ورودی از مرزهای غربی کشور به سمت گمرکات مرکز کشور بود. از جمله تسهیلاتی است که در رویه ورود موقت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارائه می‌شود و از اولویت‌های گمرک است و انجمن سرب و روی هم از این تسهیلات بهره مند خواهد شد.

وی با توجه به اهمیت تولید و صادرات، در این نشست تاکید کرد: جهت تسهیل در رویه ورود موقت، مدیر کل دفتر صادرات مسائل مرتبط با رویه ورود موقت را در حوزه گمرکات مرزی و مرکزی بررسی می‌نماید تا نهایت مساعدت و همکاری را در ارتباط با تولید و صادرات کالاهای مورد تقاضا تولیدکنندگان از جمله انجمن صنایع سرب و روی ایران رفع گردد.

سرپرست معاونت امور گمرکی گفت: در خصوص بحث ترانزیت از گمرکات مرزی نیز مقرر شد بنا به درخواست صاحبان کالا مقصد بارنامه ملاک ترانزیت باشد و انتخاب گمرکی که مدنظر صاحب کالا است، مرز نهایت همکاری را با ترانزیت بعمل آورد.

به گفته وی در زمینه تخلیه کالا در گمرکات مرزی، گمرک تلاش دارد تا به خاطر کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری مجدد و کمک به سرعت و تسریع در زمان ترخیص که همه اینها در قیمت تمام شده کالاهای نهایی خود را نشان می‌دهد، در گمرک مقصد این کار انجام گیرد.

عسگری در این نشست اشاره کرد: سایر مسائلی هم که به سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی مرتبط بود، مقرر شد که این انجمن مشکلاتشان را در نامه‌ای به گمرک اعلام کنند تا با مسولان این دو دستگاه نشستی با حضور خود اعضای انجمن برگزار تا مشکلاتشان برطرف شود.

در این نشست اعضای انجمن صنایع سرب و روی ایران نیز از حمایت‌های گمرک ایران در راستای رونق تولید و صادرات قدردانی کردند.

شایان ذکر است که برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین مدیران ارشد گمرک و فعالان اقتصادی بخش خصوصی، به ویژه تشکل‌های تولیدی، بازرگانی و دست‌اندرکاران امور حمل‌ونقل کالا در دستور کار مدیریت جدید گمرک قرار دارد.

کد خبر 5407475

منبع: مهر

کلیدواژه: فرود عسگری گمرک گمرک ایران سرب و روی پرداخت تسهیلات تسهیلات بانکی روسیه بورس سازمان امور مالیاتی مالیات بر خانه های خالی بانک مرکزی گسترش روابط تجاری ایران و روسیه مرکز مدیریت راه های کشور قیمت دلار مالیات بر خودروهای لوکس همسایه شمالی سازمان بنادر و دریانوردی وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت سید احسان خاندوزی رویه ورود موقت گمرکات مرزی سرب و روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی

رئیس کل گمرک گفت: اعمال کنترل‌های هوشمند در گمرکات مرزی کشور و مناطق آزاد و ویژه نیازمند استقرار ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در مبادی ورودی است.

به گزارش ایرنا از گمرک، محمد رضوانی‌فر با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، با این حال، گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

وی نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

کد خبر 749967

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان