Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید میثم حصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: پاپیه ماشه که نوعی ساخت اجسام و مجسمه از کاغذهای فشرده و رنگ آمیزی آن است، از هنرهای دستی قزوین بوده و در دوره صفویه رونق داشته است.

وی اظهار داشت: صنایع دستی پاپیه ماشه امروزه بیشتر در قالب قلمدان، جعبه جواهرات و آرایش و جلد کتاب تولید و عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: این هنر در کنار گلیم روستای اندج که اخیرا به عنوان روستای ملی صنایع دستی در حوزه گلیم به ثبت ملی رسید، به شکل ویژه در غرفه قزوین سی و پنجمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی معرفی می شوند.

حصاری اضافه کرد:  ۲ هنر دستی استان قزوین شامل پاپیه ماشه و گلیم الموت در راستای حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی در فهرست آثار ملی ناملموس ثبت شده اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر معرفی و کارگاه زنده ساخت این صنایع دستی، هنرمندانی از صنایع دستی استان که محصولات تولیدی آنها دارای مهر اصالت است، در طول روز برگزاری این نمایشگاه در غرفه قزوین به تولید و معرفی هنرهای دستی مناطق مختلف استان خواهند پرداخت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: چرم دوزی، دست بافته های سنتی، زیورآلات، چرم دوزی، تراش روی شیشه از جمله صنایع دستی است که در غرفه قزوین معرفی می شوند.

حصاری افزود: سی و پنجمین دوره نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

استان قزوین دارای هفت و ۵۰۰ هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.

برچسب‌ها صنایع دستی استان قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی استان قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی استان قزوین وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی استان قزوین پاپیه ماشه دستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد