Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دولت نجات ملی یمن طی بیانیه‌ای، به بیانیه اخیر اتحادیه عرب در محکومیت عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن واکنش نشان داد و گفت که این اتحادیه برای خیلی از شهروندان عرب فاقد مشروعیت بوده و مرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) طی بیانیه‌ای به بیانیه نشست کشورهای عضو اتحادیه عرب که به درخواست امارات برای محکوم کردن عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن تشکیل شده بود، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه که امروز دوشنبه منتشر شده، آمده است: «بیانیه اخیر اتحادیه عرب از قبل هزینه‌اش پرداخت شده و بیانگر وجدان عربی نیست.» وزارت خارجه یمن تأکید کرد: «اتحادیه عرب مشروعیت و ارزش و جایگاه خود را از دست داده و از چهل سال پیش در وجدان عرب‌ها مرده است.»

اتحادیه عرب این هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن به فرودگاه‌های ابوظبی و دبی و پالایشگاه نفتی المصفح  در امارات، به درخواست این کشور مجبور شد نشست اضطراری تشکیل داده و این حمله را محکوم کرده و خواستار «تروریست خواندن» جنبش انصارالله یمن شد که در دولت نجات ملی مشارکت دارد.

امارات عربی متحده حتی با فشار و لابی خود از شورای امنیت خواست برای محکوم کردن عملیات ارتش یمن نشست برگزار کرده و انصارالله این کشور را تروریستی اعلام کند.

گفتنی است که ارتش یمن بامداد امروز دوشنبه نیز در واکنش به حملات وحشیانه ائتلاف مشترک امارات و عربستان سعودی به زندان مرکزی صعده یمن که 87 شهید و 266 زخمی برجای گذاشت، دومین عملیات تلافی‌جویانه خود را علیه این دو کشور انجام داد و تا دقایقی دیگر جزئیات آن اعلام خواهد شد.

دومین حمله موشکی به امارات/ ارتش یمن جزئیات عملیات را اعلام می‌کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه عرب اخبار امارات اخبار یمن اتحادیه عرب اخبار امارات اخبار یمن عملیات تلافی جویانه اتحادیه عرب ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درجریان دیدار با وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در ابوظبی با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه امارات درجریان این دیدار بر اهمیت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای انجام مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که در تقویت ثبات و برقراری امنیت دائمی در منطقه و نیز پایان یافتن اقدامات خشونت‌بار روزافزون سهم به‌سزایی دارد، تاکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان طی این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد اولویت خاتمه بخشیدن به تنش و خشونت، حفاظت از جان غیرنظامیان و نیز تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ازطریق گذرگاه‌های امن و بدون مانع به‌طور روزافزون و مداوم است.

در همین رابطه، دفتر یائیر لاپید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاپید طی «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات دیدار کرد. دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تلاش‌های فعلی جهت دستیابی به توافق برای آزادی اسرا و این موضوع که غزه در مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود، رایزنی کردند.

لاپید طی این دیدار ضمن تاکید بر لزوم نیاز فوری برای آزادی اسرا، خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد.»

پیشتر سخنگوی رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که لاپید روز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال ۲۰۲۱ در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم