Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه‌های رسمی پاکستان، مراسم الحاق ناوچه جنگی ساخت چین با حضور رئیس جمهوری پاکستان، فرمانده نیروی دریایی این کشور، مقامات نظامی چین و دیپلمات‌های کشورهای مختلف امروز در بندر «کراچی» برگزار شد.

الحاق اولین ناوچه جنگی ساخت چین از نوع‌ ای پی ۰۵۴ به طور قابل توجهی توانایی دفاع و بازدارندگی نیروی دریایی پاکستان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان، تکمیل ساخت این ناوچه علی رغم وضعیت همه گیری کرونا در جهان مرحله ای بسیار مهم و حکایت از تعهد دو کشور برای افزایش همکاری‌های نظامی و دریایی دارد.

گفتنی است، ناوچه جنگی‌ ای پی ۰۵۴ یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌های متعلق به ناوگان نیروی دریایی پاکستان محسوب می‌شود که قرارداد ساخت چهار فروند از آن اواسط خردادماه ۱۳۹۷ در پاکستان امضا شده بود. این ناوچه مجهز به جدیدترین سیستم‌های سلاح‌های سطحی، زیرسطحی و ضد هوایی است.

در مراسم امروز ۱۰ فروند بالگرد جنگی از نوع c-کینگ نیز به ناوگان نیروی دریایی پاکستان افزوده شد.

اواسط آذرماه سال گذشته و در جریان سفر وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین به پاکستان، پیمان تقویت همکاری‌های دفاعی میان دو کشور امضا شد.

روابط اسلام‌آباد و پکن را می‌توان رابطه‌ای تاریخی و ریشه دار توصیف کرد که از ابتدای رقابت راهبردی با دهلی‌نو به عنوان موتور محرکه مهمی در آن نقش داشته است و همزمان فراز و نشیب بی‌وقفه در روابط شکننده آمریکا و پاکستان نیز عاملی در تقویت هر چه بیشتر روابط پاکستان با چین محسوب می‌شود.

دو کشور علاوه بر نقطه نظرات متعدد سیاسی و دیپلماتیک، در سال‌های گذشته روابط نظامی - امنیتی گسترده‌ای را برقرار ساخته‌اند. به عنوان مثال پاکستان تنها کشور خارجی است که در خاک چین با این کشور مانورهای مشترک نظامی برگزار کرده و همچنان برنامه‌های مشترک گسترده‌ای را به پیش می‌برد.

برچسب‌ها چین نیروی دریایی پاکستان اسلام آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین نیروی دریایی پاکستان اسلام آباد چین نیروی دریایی پاکستان اسلام آباد نیروی دریایی پاکستان ناوچه جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901036

دیگر خبرها

  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس