Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست برهمه فعالیت‌های اقتصادی اولویت دارد و باید به این مهم اهتمام جدی داشت.

به گزارش برنا از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه  در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی افزود: مبحث آلودگی هوای اراک پیشینه‌ طولانی دارد و سرفصل نیروگاه شازند از سال ۹۱ توسط نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است و اینجانب در دستگاه نظارتی نیز به این مسأله ورود داشتم، به هر حال همه حق دارند نسبت به این موضوع اعتراض و مطالبه کنند اما در مقام مجری مقداری شرایط متفاوت است و بحث کنترل آلایندگی ارتباط چندبعدی و بسیار درهم تنیده با سایر حوزه‌های اجتماعی دارد و به‌ویژه در زمستان با دو مقوله به نام تراز تامین برق و تراز گاز طبیعی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: موضوع آلودگی هوای شهر اراک مسئله سیاسی نیست اما فی‌الواقع یک مسئله امنیت زیستی است چرا که سلامت مردم و برخی فعالیت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: مسایل زیست محیطی در مطالعه‌ای که ما انجام دادیم یکی از ۱۰ اَبَر مسئله کشور تحت عنوان "اختلال در نظام زیست محیطی" است.
استاندار مرکزی گفت: یکی از شاخه‌ها آلودگی هوا و آب است که در اراک آلودگی هوا بیش از سایر آسیب‌های زیست محیطی مطرح است.
مخلص الائمه افزود: گزارش هایی که توسط سازمان‌های مردم نهاد استان و دانشگاهیان و دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه شد تا حدود زیادی واقع گرایانه بود.
وی اظهار داشت: زمانی که به اوج سرما می‌رسیم چون تراز گاز و برق کشور در یک شبکه سراسری دچار اختلال می‌شود باید انتخاب صورت گیرد و ما در استان این انتخاب را انجام نمی‌دهیم؛ اگر آلودگی اختصاصا مربوط به اراک است ولی برق و گاز شبکه ملی است و نمی‌توانیم برایش تصمیم استانی بگیریم و تلاش شد در زمان سکون هوا، اقداماتی برای کاهش و توقف مازوت سوزی انجام و موفق شدیم ۱۰ روز کاهش و قطع مازوت سوزی داشته باشیم، اما با وجود تلاش‌ها نتوانستیم این روند را ادامه دهیم.
استاندار مرکزی گفت: ظرفیت علمی  کافی و مناسبی در استان مرکزی وجود دارد، نگاه علمی و تحلیلی سازمان‌های مردم نهاد و همچنین دانشگاه‌ها مناسب و مساعدت‌کننده است و تاکنون چهار مجموعه دانش بنیان به ما از خارج استان مراجعه کرده‌اند و جلسه با آنان برگزار شده است.
مخلص الائمه افزود: ظرفیت علمی استان مرکزی مناسب است اما نتوانسته‌ایم تاکنون از این ظرفیت برای حل مسأله استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: برای اصلاح طرح جامع آلودگی هوای اراک باید اقدام جدی شود و به صورت فشرده‌تر تا پیش از سفر رئیس جمهور آماده شود.
استاندار مرکزی گفت: با طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اراک موافق هستیم ولی باید جایگاه آن در نقشه راهِ مورد نظر کارگروه مشخص شود و بخشی از هزینه آن با شهرداری اراک، بخشی با استان و مقداری هم از وزارت نفت و نیرو تأمین شود.
مخلص الائمه افزود: باید اقدامات آگاهی بخش در سطح مسئولان سیاسی و اجرایی انجام شود و ادراک آنان از مسأله اصلاح شود واین مهم کمک می‌کند تصمیمات و برنامه‌ها بهتر پیش برود.
وی اظهار داشت: همچنین لازم است گزارش‌هایی برای مجمع نمایندگان استان در مجلس تهیه شود تا مطالبه نمایندگان استانی باشد و این امر کمک می‌کند زنجیره ای از اقدامات پیگیری شود.
استاندار مرکزی گفت: نباید مردم را بیش از حد نگران کرد و جامعه را بیش از حد ملتهب کرد و البته متاسفانه جایی نبوده که حضور یابم و رفع آلودگی هوا مطالبه نشود. 
مخلص الائمه افزود: به‌عنوان یک شهروند و مسئول اکنون که کار دست ما است نباید اولویت این امر فراموش شود و در حجم کارها پنهان شود و توجه به آن تقلیل یابد. ضمن اینکه بحث ریزگردها در شش ماهه اول سال و بحث آلاینده‌های فسیلی در شش ماهه دوم دو مقوله نسبتا مستقل است و باید جداگانه تدبیر شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان مرکزی مجلس شورای اسلامی زمستان برق گاز سلامت زیست محیطی آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی سرما رئیس جمهور علوم پزشکی شهرداری وزارت نفت مجلس جامعه شهروند استاندار مرکزی آلودگی هوای اراک سوخت مازوت استاندار مرکزی گفت مخلص الائمه آلودگی هوای آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی