Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:30:17 GMT

زمان صدور اسناد کاداستر برای تمامی عرصه‌های ملی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۶۰۶۶

زمان صدور اسناد کاداستر برای تمامی عرصه‌های ملی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود ۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی در مرحله تثبیت و صدور سند هستند و انشالله تا پایان سال جاری کلیه عرصه‌های ملی دارای سند کاداستری می‌شوند.

به گزارش مشرق، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به اینکه وسعت کل کشور ۱۶۲ میلیون هکتار است، عنوان کرد: ۱۳۴ میلیون هکتار از این اراضی، عرصه‌های ملی، مراتع و منابع ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اسناد صادره برای عرصه‌های طبیعی و آخرین وضعیت صدور اسناد کاداستری، گفت: تا به امروز ۱۰۹ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی دارای سند شده‌اند و این به معنای آن است که برای بیش از ۸۲ درصد از عرصه‌های ملی سند کاداستر صادر شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش جعل اسناد و سفرهای درون شهری با برون‌سپاری

بابایی ضمن اشاره به اراضی که هنوز دارای سند کاداستر نشده‌اند، گفت: حدود ۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی در مرحله تثبیت و صدور سند هستند و انشالله تا پایان سال جاری کلیه عرصه‌های ملی دارای سند کاداستری می‌شوند.

عمده فرایندهای هوشمندسازی سازمان ثبت اسناد و املاک مرتبط با مراجعات ابتدایی مردم است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره هوشمندسازی سازمان ثبت و الکترونیکی شدن فرایندهای این سازمان اظهار کرد: بسیاری از فرایندهای سازمان، الکترونیکی شده‌اند و عمده این فرایندها مرتبط با مراجعات ابتدایی مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی ادامه داد: این مراجعات که مرتبط با تشکیل پرونده و استعلامات بوده‌اند هم‌اکنون الکترونیکی شده‌اند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای انجام این فعالیت‌ها نیست.

بابایی با تأکید بر اینکه دفاتر اسناد رسمی نیز خدمات مورد نیاز شهروندان را ارائه می‌دهند گفت: شهروندان می‌توانند برای انجام فعالیت‌های خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند تا این دفاتر اقدامات اولیه را انجام دهند و فایل‌های الکترونیکی را تهیه و به ادارات ثبت یا واحدهای اجرایی اسناد ارسال کنند.

بابایی تصریح کرد: در گذشته برای دریافت طرح تجاری و ثبت آن باید شهروندان از اقصی نقاط کشور به تهران مراجعه می‌کردند که همین موضوع خود عامل اصلی ازدحام سازمان بود اما اکنون این فعالیت بصورت هوشمند انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های هوشمندسازی شده در سازمان ثبت گفت: در گذشته اقداماتی همچون درخواست، برابر اصل کردن اوراق، تأیید اولیه سازمان صمت هم در تهران انجام می‌گرفت و هم‌اکنون تمامی این اقدامات الکترونیکی شده‌اند؛ همچنین درگاه مشترکی با سازمان صنعت و معدن و تجارت ایجاد شده و درگاه مشترکی هم با وزارت بهداشت ایجاد خواهد شد  تا با بهره‌برداری از این درگاه‌ها برندهای مربوطه به علائم صنعتی الکترونیکی شوند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان صمت تهران وزارت بهداشت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میلیون هکتار عرصه های ملی دارای سند شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند، ادامه داد: در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 6097245

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی